Timppa71 kirjoitti:Kiitos neuvosta.
Olen päättänyt, että vaihdetaan molemmat renkaat, eteen ja taakse.
Ompa sitten mukavampi ja turvallisempi ajella.
On totta, että renkaat on Suomessa kalliimpia, mutta toisaalta antaahan myyjäliike jonkinnäköisen takuun myymälleen renkaalle.
On ainakin helpompaa reklamoida jos myyjäliike on härmäläinen.

Jos ei itse vaihda renkaita pyöräänsä niin ulkomailta oston hyötyä menettää jokin verran. Olen kuullut että mp-renkaita myyvät ja vaihtavat liikkeet ovat nostaneet asiakkaan omien renkaiden vaihtotyön hintaa tuntuvasti. Jos näin on myös todellisuudessa tapahtunut niin silloin kokonaishinta ratkaisee kannattavuuden.
Itse olen vaihtanut mp-renkaat itse jo vuodesta -70 alkaen. Jos vain on paikka jossa tehdä suosittelen opettelemaan, ei ole rakettitedettä. Renkaat ostan nykyisin lähes 100% Saksasta. Mynetmotosta - vaikka ei olekaan saksalainen liike - on joskus tullut ostettua kun on tarvittu kerralla 2-3 rengasta, useimmin kuitenkin
http://www.mprengas-online.com/. Etenkin silloin kun tarve on yhdelle renkaalle, heillä kun toimituskulu sisältyy renkaan hintaan. Toisinaan heillä on todella hyviä tarjouksiakin. Esimerkiksi viimen vuoden lopulla Conti Road Atack2 GT koossa 180/55ZR17 hintaan 51,40€ kappale, posteineen. On oikein hyvä R1100S:n takarenkaaksi. Tosin valmistusajankohta noille oli loppukesä 2015 mutta ei haittaa mitään. Ostin kaksi, toinen menee käyttöön alkukesästä.
Mitä takuuseen tulee niin kyllä ulkomaiset kauppiaatkin huutonsa vastaavat, tosin omakohtaista kokemusta ei ole. Tosin tilanne että saisi viallisen renkaan on nykyään varsin harvinainen. Omalle kohdalleni ei ole osunut - sinä aikana kun olen moottoripyöräilyä harrastanut - kuin yksi viallinen rengas, vajaa kymmenen vuotta sitten Michelinin Pilot Acktiv eturengas joka oli ostettu Suomesta. Sen takuuvaihdossa ei ollut ongelmia.