Uusi "Jäsen"

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ti Marras 29, 2011 11:01

Jess! :D
Ei muuta kun kokoontumista suunnittelemaan.
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

Uusi jäsen

ViestiKirjoittaja pacific » Pe Joulu 02, 2011 6:12

Tervetuloa joukkoon kaikille liittyneille Ja hyvää Joulua sekä antoisaa UuttaVuotta sekä hyviä ja turvallisia kilometrejä tulevalle ajokaudelle. :D Toivottavasti mahdollisimman moni lähtee ensikeväänä reissuun. :P
pacific

ViestiKirjoittaja quota » La Joulu 31, 2011 10:30

Viiskyppinen pariskunta ilmittautuu kokoontumisen merkeissä.Kaksi kesää takana Deauvillella Puolassa ja Norjassa .
quota

ViestiKirjoittaja mikkokui » To Tammi 05, 2012 11:09

quota kirjoitti:Viiskyppinen pariskunta ilmittautuu kokoontumisen merkeissä.Kaksi kesää takana Deauvillella Puolassa ja Norjassa .
Ilmeisemmin mukavaa on ollut,koska "ulkomaillekkin" ollaan lähdetty :D "Matkapyörä" "Rauhallisen" ,mielyttävän käytöksen omaava pyörä,jossa viihtyy muukin kuin ajaja,,,, 8)
mikkokui

Re: Uusi "Jäsen"

ViestiKirjoittaja Timppa71 » La Maalis 24, 2018 7:05

Tervehdys kaikille Deauvillereille.

Uutena jäsenenä täällä huutelen ja mukavaa liittyä samanhenkiseen porukkaan.
Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta "teukasta", mutta nyt tuli sellainen hommattua jalkojen väliin.
Netti palstoja olen selaillut ahkerasti ja kovasti tuntuu olevan suosittu ja kehuttu ajokki.

Asun täällä Sipoon Söderkullassa ja mikäli joku asuu näillä huudeilla,
olis kiva tavata ajokelien aikaan ja käydä juttelemassa mukavia vaikka kahvikupposen ääressä.

Luen mielenkiinnolla jakamianne kokemuksia omista ajokeistanne ja osallistun juttuun innostuneesti.
Saatan kysellä alkuun neuvoja teiltä kokeneemmilta ja arvostan suuresti saamaani apua ja neuvoa.
Saa tönäistä rohkeasti kylkeen ja tulla juttusille.

Timppa71
Timppa71

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ti Maalis 27, 2018 7:12

Tervetuloa joukkoon! On mukavaa, että tulee uusia jäseniä ja myös että he kirjoittavat palstalle 8) Mukaan vaan kokoontumisiin ja rohkeasti kyselemään palstalla.
t. Ari
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja Timppa71 » Ti Maalis 27, 2018 7:42

Kiitos vaan. :P
Onko täällä tehty huoltopaikoista mitään hintavertailua?
Kysyin tänään Bike World Vantaalta huollon hintaa.
Hinta tuntui ok:lle jos ajattelee, että heillä on Hondan edustus.
Öljynvaihto, suodatin, ilmansuodatin, akku, takarengas ja peräöljyt
Arvio noin 550-600€. :roll:
Otan mielellään vinkkejä vastaan huoltopaikoista pääkaupunkiseudun lähettyvillä.
Timppa71

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ke Maalis 28, 2018 7:06

Mitään hintavertailua ei ole tehty, mutta keskustelua on ollut. Itse olen aikaisemmin käyttänyt Vantaan Bike Worldia. Ei ehkä ole halvin, mutta on ihan hyvä. Nyt olen tehnyt huollot itse ja siinä säästää noin puolet hinnasta. Renkaanvaihto BW:ssä oli kallista, mutta nyt taitaa muutkin ottaa saman verran. Star Service otti aikaisemmin 25€ oman renkaan vaihdosta ja nyt se on 40€. BW:llä maksaa 50€. Renkaita saa tilaamalla huomattavasti halvemmalla kuin BW:ltä, joten vaihdot teen itse, kun on siihen välineet.
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja evil » Ke Maalis 28, 2018 8:07

Minä teetin syksyllä täyshuollon Tampereen BW:ssä, maksoi 525 eur, sisältäen kaikkien nesteiden vaihto, moottoriöljyn suodatin, sytytystulpat+ ventiilien tarkistus ja säätö(taitaa olla niin, että säätöä ei paljon tarvita). Ventiilien takia tulee kuitenkin työtunteja, kun joutuu purkamaan katteita. Renkaat Suomessa ovat kalliinpuoleisia, jos viitseliäisyyttä riittää, niin ottaa itse rinkulat irti ja vie rengasfirmaan. renkaat saa huomattavasti edullisemmin ulkomaiden netti kaupoista, itse ostin viimeksi tuolta https://fi.mynetmoto.com/shop.cfm/mp-renkaat.html. Nostopöytä takapyörän vaihtoluukulla on suureksi avuksi, vuoden 2010 malliseen seitsensataseen sen avulla ei tarvitse poistaa edes äänenvaimenninta eikä takalokaria. Siitä vaan pyörät ja uudet renkaat mukaan ja rengasfirmaan, siellä pistävät vanteelle ja tasapainottavat. Kyllä senkin voi itse tehdä, kuten Ari totesi. Itse vaihdan aina kummatkin renkaat yhtä aikaa, usein se etunenkin on kuitenkin kulunut joko olakkeelle tai "rapulle". Alle satasella eturenkaan saa, joten ei ole iso kustannus. Kun kummatki vaihtaa,, niin sitten on kunnon renkaat alla . Takarengas ainakin minulla kestää noin 20 tkm, kyllä se etunenkin tuolloin on jo aika vaihtokuntoinen.
evil

ViestiKirjoittaja Timppa71 » To Maalis 29, 2018 6:33

Kiitos neuvosta.
Olen päättänyt, että vaihdetaan molemmat renkaat, eteen ja taakse.
Ompa sitten mukavampi ja turvallisempi ajella.
On totta, että renkaat on Suomessa kalliimpia, mutta toisaalta antaahan myyjäliike jonkinnäköisen takuun myymälleen renkaalle.
On ainakin helpompaa reklamoida jos myyjäliike on härmäläinen. :roll:
Timppa71

ViestiKirjoittaja Patukka » To Maalis 29, 2018 9:31

Timppa71 kirjoitti:Kiitos neuvosta.
Olen päättänyt, että vaihdetaan molemmat renkaat, eteen ja taakse.
Ompa sitten mukavampi ja turvallisempi ajella.
On totta, että renkaat on Suomessa kalliimpia, mutta toisaalta antaahan myyjäliike jonkinnäköisen takuun myymälleen renkaalle.
On ainakin helpompaa reklamoida jos myyjäliike on härmäläinen. :roll:

Jos ei itse vaihda renkaita pyöräänsä niin ulkomailta oston hyötyä menettää jokin verran. Olen kuullut että mp-renkaita myyvät ja vaihtavat liikkeet ovat nostaneet asiakkaan omien renkaiden vaihtotyön hintaa tuntuvasti. Jos näin on myös todellisuudessa tapahtunut niin silloin kokonaishinta ratkaisee kannattavuuden.

Itse olen vaihtanut mp-renkaat itse jo vuodesta -70 alkaen. Jos vain on paikka jossa tehdä suosittelen opettelemaan, ei ole rakettitedettä. Renkaat ostan nykyisin lähes 100% Saksasta. Mynetmotosta - vaikka ei olekaan saksalainen liike - on joskus tullut ostettua kun on tarvittu kerralla 2-3 rengasta, useimmin kuitenkin http://www.mprengas-online.com/. Etenkin silloin kun tarve on yhdelle renkaalle, heillä kun toimituskulu sisältyy renkaan hintaan. Toisinaan heillä on todella hyviä tarjouksiakin. Esimerkiksi viimen vuoden lopulla Conti Road Atack2 GT koossa 180/55ZR17 hintaan 51,40€ kappale, posteineen. On oikein hyvä R1100S:n takarenkaaksi. Tosin valmistusajankohta noille oli loppukesä 2015 mutta ei haittaa mitään. Ostin kaksi, toinen menee käyttöön alkukesästä.

Mitä takuuseen tulee niin kyllä ulkomaiset kauppiaatkin huutonsa vastaavat, tosin omakohtaista kokemusta ei ole. Tosin tilanne että saisi viallisen renkaan on nykyään varsin harvinainen. Omalle kohdalleni ei ole osunut - sinä aikana kun olen moottoripyöräilyä harrastanut - kuin yksi viallinen rengas, vajaa kymmenen vuotta sitten Michelinin Pilot Acktiv eturengas joka oli ostettu Suomesta. Sen takuuvaihdossa ei ollut ongelmia.
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja Pville62 » Ti Huhti 10, 2018 9:44

Heips

Uusi jäsen ilmoittautuu :)

Syksyllä hankin villen ja muutaman tankin ehdin ajella sateiden väleissä. Nyt ville vielä Vantaan BW:llä huollossa + talvisäilössä, mutta kohta haettava...

Ville asustelee pohjois-Espoon Niipperissä.
Pville62

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ti Huhti 10, 2018 5:04

Tervetuloa Pville62!
Asut matkan varrella, kun täältä Helsingistä lähdetään tapaamisiin Syökerin Tuvalle 8) Millaisen villen olet hankkinut?
t. Ari
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja Vesku » Ti Huhti 10, 2018 6:45

Tervetuloa sivuille.

Tistaisin klo 17.00 monet kokoontuvat Asikkalan Majakkapaviljongilla ,Tervetuloa sinnekin.

Itse olen siellä yleensä jo 15.00
Vesku

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Ti Huhti 10, 2018 7:06

Onko se jossain siinä Vääksyn kanavan seudulla? Se menisi täältäkin ihan iltakeikkana.
Vempel-Ville

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua