Vakuutusmaksuista.

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Vakuutusmaksuista.

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Pe Touko 05, 2017 12:49

Justiin kävi vakuutusyhtiö Fennian edustaja. Teki tarjouksen vakuutuksista. Vain moottoripyörän vakuutus kannatti vaihtaa. Liikennevakuutus ja kasko yhteensä 456 €a vuosi. Kaskon omavastuu 200 €a. Entinen vakuutus oli Lähitapiolassa. Säästö ainakin 200 €a. Sillähän saa lähes kesän bensat. En nyt viitsi etsiä noita Lähitapiolan hintoja. Muita vakuutuksia ei kannattanut vaihtaa. Autossa ei päässyt lähellekään. Auto on Skoda Octavia -16 TSI 1,4 Siinä on nyt joku tarjousvakuutus vielä puoli vuotta. Katsotaan sitten. Viestin sanoma siis on, että katsokaa mitä teillä on moottoripyörän vakuutuksenne.
Vempel-Ville

Re: Vakuutusmaksuista.

ViestiKirjoittaja Patukka » Pe Touko 05, 2017 1:42

Oletko kokeillut IF:n vakuutuslaskurilla? Ainakin minun kohdallani oli sekä Villessä että nyt Bemareissa selvästi halvin. Villen liikennevakuutus 40% bonuksilla oli hiukan yli kaksisataa ja osakasko suunnilleen viisi kymppiä. Nyt tuon isomman Bemarin liikennevakuutus on 210€ ja hiekkatiepyörän 180€ ja nämä ympärivuotisina. Osakasko kumpaankin on alle 50€.

Täyskaskolle en näe tarvetta tuollaisiin 2-4 tonnin pyöriin, varsinkin kun edellisestä onnettomuudesta jossa olen ollut maksumiehenä on kulunut jo noin 25 vuotta. Tietysti, vahinkohan voi tapahtua vaikka tunnin sisään mutta kun kaskoa ei ole maksettu viimeiseen viiteentoista vuoteen niin eiköhä pussi sen kestä vaikka pyörälle tulisi totaalituho.
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja Lattika » La Touko 06, 2017 4:39

Mulla oli moottoripyörän vakuutukset ennen Fenniassa liikenne vakuutus ja täysi kasko , moottoripyörämessuilla 2016 pyysin tarjouksen Ifiltä ja maksut alenivat noin 200 ;lla eurolla !!!!
Deauville 700, 2011, punainen
Lattika

ViestiKirjoittaja evil » La Touko 06, 2017 4:55

Minulla nyt Lähitapiolassa liikennevakuutus 70% bonuksilla maksaa 188,76 eur. Täyskaskon vaihdoin alkuvuodesta, kun uhkasivat uudella verolla, osakaskoksi, se maksaa 92,86 eur. Täyskasko tuntuu yli 5 vuotta vanhassa pyörässä turhan arvokkaalta. Autoissankin on ollut vuodesta 1988 lähtien kasko-vakuutus, ei esimmäistäkään korvattavaa vahinkoa, Että tyhjää on tullut ostettua :lol:
evil

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » La Touko 06, 2017 9:12

nämä maksut näyttää olevan mitä on. Tuntuu, ettei yhtenäistä linjaa ole. Huomenna aion aiheuttaa vakuutusyhtiölle riskin. Lähden ajelemaan.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja Cattimies » Su Touko 07, 2017 1:51

Tälläisen vakuutuksen saa uuden BMW:n ostettaessa ainoa vaatimus on ikä yli 25v.Vakuuttaja ifi uudessa pyörässä on myös 3v.käyttöturva ympärimaailman (Autoliiton tiepalvelua vastaava) satulan alla puh.n;ro mihin soitetaan apuatarvittaessa puhelut Suomeksi.Vakuutuksen hinnoittelu bonus/malleittain.
BMW-vakuutus on taulukon mukaan 59 €/kk. Vakuutus sisältää:
- Liikennevakuutus
- Törmäysturva
- Hirviturva
- Paloturva
- Varkausturva
- Ilkivaltaturva
- Autopalveluplus
- Lunastusturva
- Oikeusturva
- Omavastuu 200 €

Cattimies ;) :shock:
Cattimies

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Su Touko 07, 2017 2:21

Eli 708 €a per vuosi. Johan tuolla jaa kesän taxilla. :lol: :roll:
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja ksm » Ti Touko 09, 2017 12:24

Terve kaikille. Olen ollut tähän asti aktiivinen palstan lukija, mutta nyt ajattelin osallistua vakuutuskeskusteluun. Minulla nimittäin vakuutus ja osakasko Popvakuutuksessa 191€.Bonukset kylläkin täydet. Suosittelen nettilaskuria. Pyörä siis Deauville 650. Hyvää kevättä kaikille. Terv. Kimmo
ksm

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ti Touko 09, 2017 1:08

Osakaskossa ei ole kolarointiturvaa (ei ainakaan OP:lla) ja autopalvelukin maksaa ekstraa. Molempia on tarvittu - ei onneksi viime aikoina.
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja evil » Ti Touko 09, 2017 2:26

Minulla tuo vähän yli yhdeksänkympin osakasko Lähitapiolassa käsittää seuraavaa:
Hirvivahinko 200 euroa
Ilkivaltavahinko 200 euroa
Palovahinko 200 euroa
Varkausvahinko 200 euroa
Oikeusturvavahinko 15 % vähintään 200 euroa
Autopalveluvahinko ei omavastuuta
Vastuuvahinko ei omavastuuta
Tuo 200 euroa siis on omavastuu. Kolarivahinkoa tuo ei korvaa, mutta jos kolariin joudun, niin taitaapa urani moottoripyöräilijänä loppua, vaikka ei "hiippakunnan" vaihtoa tulisikaan 8)
evil

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ti Touko 09, 2017 8:59

Minua ottaisi päähän, jos pyörä menisi romuksi eikä vakuutus korvaisi - vaikka ei sen arvo ole ehkä kuin ~3000 €.
Jos hiippakunnan vaihto tulee, niin ei sillä sitten niin väliä... :lol:
Raimo K

Raimo K

ViestiKirjoittaja Patukka » Ti Touko 09, 2017 11:09

Raimo K kirjoitti:Minua ottaisi päähän, jos pyörä menisi romuksi eikä vakuutus korvaisi - vaikka ei sen arvo ole ehkä kuin ~3000 €.
Jos hiippakunnan vaihto tulee, niin ei sillä sitten niin väliä... :lol:

Niin, nämä ovat arvotuskysymyksiä jotka jokainen ratkaisee omalla tavallaan. Maksamalla vuosittain vakuutusyhtiölle siitä että he korvaavat - jos korvaavat - vahingon, mikäli sellainen tapahtuu, johon on itse syyllinen niin se on aivan hyvä jos tähän on tyytyväinen. Mutta jos tällaista vahinkoa ei koskaan tule tai se tulee kymmenen tai kahdenkymmenen maksetun vuoden jälkeen ja maksu on ollut vaikkapa 400 euroa vuodessa. Kymmenessä vuodessa siis 4000 euroa ja jos pyörän arvo - tai vakuutuskorvaus - on, jos vahinko tapahtuu, vähemmän kuin maksettu summa on tullut maksettua vakuutusta enemmän kuin mikä on vakuutetun kohteen arvo. Mutta näinhän se on että jos haluaa siirtää riskin toisten kannettavaksi siitä joutuu maksamaan.

Omalla kohdallani olen ratkaissut asian niin että kaskovakuutuksen suhteen olen oma vakuuttajani. Vahinkoa johon olisin ollut itse syyllinen ei siis ole tapahtunut 25 vuoteen enkä ole (täys)kaskovakuutusta pyöriini ottanut 15 vuoteen. Mutta, joka vuosi, olen laittanut muutaman satasen syrjään odottamaan sitä itseaiheutettua vahinkoa. Tarkoittaa että minulla on, aivan omalla pankkitililläni, se raha mikä muuten olisi mennyt vakuutusyhtiölle.

Sitä on nykyään sen verran että jos tuhoan pyöräni ja itse olen tapahtumaan syyllinen niin harmittaahan se mutta käyn niillä rahoilla - joita en ole vakuutusyhtiölle antanut - hakemassa jostain toisen pyörän. Omalla kohdallani tilanne on se että olen kirkkaasti voitolla verrattuna siihen että olisin joka vuosi maksanut vakuutusta. Tietenkään kukaan ei voi tulevaa ennustaa mutta minulle tämä riskinotto on kannattanut, toisinkin olisi voinut käydä. Ja jos rahoja ei ole tarvittu siihen mennessä kun lopetan mopoilun käytän ne johonkin mukavaan...

Jos taas käy niin että joku teloo pyöräni ja minut, on tapahtumaan syyllinen niin hän maksaa liikennevakuutuksestaan viulut eikä siitä sen enempää.

Toki jonkilaisen riskiarvion toki olen jo aikaa sitten tehnyt eikä se puoltanut (täys)kaskovakuutuksen pitämistä - pysyypähän edes vähän järki päässä kun tietää että omaan piikkiin ajellaan. Osakasko on asia erikseen ja sekin pääasiassa autopalveluvakuutuksen vuoksi jonka tehtävän Autoliiton plus-jäsenyyskin hoitaa mainiosti eikä se ole sidottu tiettyyn ajoneuvoon vaan on henkilökohtainen.
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja vihvir » Ke Touko 10, 2017 6:27

2015 kesällä meni 650:n lunastukseen ja olisin varmaan repinyt pelihousuni ilman kaskoa.
Vakuutukset olin just keväällä siirtänyt IF:iin kun säästin liki 400e vuosimaksuissa.
Vahingon sattuessa palvelu pelasi ja toiminta oli nopeaa. Kauimmin meni aikaa siihen, että korjaamo sai lähetettyä kustannusarvion IF:iin. Kypärän hinnan ilmoitin puhelimessa ja laittoivat rahat seuraavana päivänä tililleni. Eivät kuittia pyytäneet.
Soittivat ja sanoivat, ettei kannattaisi korjauttaa kun maksais suurinpiirtein saman kuin sen ikäinen vastaava. Summan kuultuani sanoin heti, että ei tuu kauppoja, siihen hintaan en suostu. Soittaja sanoi neuvottelevansa vielä asiasta ja soittavansa uudestaan seuraavana päivänä. Ja soittikin, tarjosi melkein tonnin enemmän. Suostuin siihen.
(Katteet maksaa. Kaurapellossa käynnin jälkeen pyörä toimi entiseen varmaan tapaan vaikka katteet oli molemmin puolin kolhuja saanut. Pyörä kun pysähtyi tieltä luisun jälkeen ja kellahti vielä toisellekin kyljelle.
Tais vähän vakuutusasia rönsyillä,.....tyytyväinen olen IF:iin.
vihvir

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ke Touko 10, 2017 7:24

Taidanpa minäkin olla vielä voitolla - yksi Moto Guzzi meni lunastukseen peurakolarissa - mutta se oli 2003... en kyllä vieläkään yritä tienata tällä konstilla. :mrgreen:
Raimo K

Raimo K

ViestiKirjoittaja vihvir » Ke Touko 10, 2017 7:45

Niinpä, ei sitä tienatakseen kaskoa maksa. Jos mulla ei olis sitä ollu, niin pankista olisin joutunut lainaa anelemaan. Ilman pyörää kun en enää osaa elää.
vihvir

Seuraava

Paluu Yleistä keskustelua