Tankki tyhjä?

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Tankki tyhjä?

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ke Syys 21, 2011 7:24

Aamulla kahden viikon tauon jälkeen yritin laittaa NT700:a käyntiin. Pyöritti hyvin, mutta tavallisuudesta poiketen ei lähtenyt saman tien käyntiin. :( Yritin kolme starttia kunnes aloin ihmetellä tilannetta. Bensamittari näytti tyhjää, mutta edellisessä ajossa olin päätellyt, että jäljellä olevalla bensalla pääsee vielä 20-40 kilometria. Pyörä oli sivutuella ja nostin sen pystysuoraan, odotin hetken ja starttasin jolloin pyörä lähti heti käyntiin. Bensamittari näytti punaisen alaviivaa eli kokemuksen mukaan sillä pääsisi vielä jonkin matkaa.
Ajoin mittarille ja tankkasin 19,85 litraa. :wink:
Opetus: jos tankki on melkein tyhjä, niin laita pyörä pystysuoraan käynnistäessäsi.
wx163ak
Site Admin

Re: Tankki tyhjä?

ViestiKirjoittaja mikkokui » Ke Syys 21, 2011 8:14

wx163ak kirjoitti:Aamulla kahden viikon tauon jälkeen yritin laittaa NT700:a käyntiin. Pyöritti hyvin, mutta tavallisuudesta poiketen ei lähtenyt saman tien käyntiin. :( Yritin kolme starttia kunnes aloin ihmetellä tilannetta. Bensamittari näytti tyhjää, mutta edellisessä ajossa olin päätellyt, että jäljellä olevalla bensalla pääsee vielä 20-40 kilometria. Pyörä oli sivutuella ja nostin sen pystysuoraan, odotin hetken ja starttasin jolloin pyörä lähti heti käyntiin. Bensamittari näytti punaisen alaviivaa eli kokemuksen mukaan sillä pääsisi vielä jonkin matkaa.
Ajoin mittarille ja tankkasin 19,85 litraa. :wink:
Opetus: jos tankki on melkein tyhjä, niin laita pyörä pystysuoraan käynnistäessäsi.
Aika reiluu ! melkein 20 l ! Sulla täytyy olla hyvät hermot!mä tankaan joka kerta n12-15 l,kun ei uskalla ottaa roskia tankista...ja mul on pienempi tankki 8)
mikkokui

ViestiKirjoittaja wx163ak » To Syys 22, 2011 9:48

En tiedä onko kyseessä hyvistä hermoista vai riskin otosta, mutta olen useamman kerran tankannut yli 19 litraa. Se paljonko tankkaa riippuu myös kuinka täyteen tankin lirittää. Tankkaan pyörän ollessa sivujalalla ja mahdollisimman pystyssä. Laitan niin paljon bensaa, että pinta tulee korkin kauluksen, sen sentin korkuisen, alareunan tasolle. Odottelen myös, että ilma tulee pois tankin muusta osasta. Olen jostain kuullut, että tankki on NT700:ssa oikeastaan 20,5 litraa.
Eihän siellä tankissa ole roskia ja jos on, niin tuleehan ne muutenkin pois, kun polttoaineletku lähtee tankin pohjasta.
Ruiskukonetta (=polttoaineen suikutus) ei kuulemma koskaan saisi ajaa tankki tyhjäksi. Polttoainepumppu ei tykkää ilman pumppaamisesta ja saattaa vaurioitua. Volkkarin vanhemmissa ruiskukoneissa voi kuulla kuinka polttoaineen siirtopumppu "kiljaisee", kun saa ilmaa. :shock:
wx163ak
Site Admin

Paluu Yleistä keskustelua