Rookie kyselee...

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Rookie kyselee...

ViestiKirjoittaja Decker90 » Ti Syys 12, 2017 8:38

Moro

Ja ensinnäkin kiitos pääsystä foorumille!

Perheeseemme muutti pohjanmaalta, viikko takaperin -07 mallinen 700 kullan värinen teukka.
Koska motorismi kokemukseni rajoittuvat 1978 mallin Tunturi Super Sporttiin, kysyisin teiltä kokeneemmilta paria asiaa, nyt kun ensimmäinen 1000km alkaa täyttyä.

Moottorin lämmöt?
Ajossa lämpömittari pysyttelee 1/4 huitteilla mutta jos hetkenkin on paikallaan, kipuaa viisari 1/2 väliin asteikkoa ja flektikin heräilee?
Normaalia...?

Pyörässä ei ole 12v ulostuloa ja sellaisen aion talven mittaan laittaa. Hyviä ehdotuksia, että mihinkä se kannattaa sijoittaa ja onko johtosarjoissa jo suoraan jossain piste mistä tuon saa noukittua? Haluaisin sen olevan virta-avaimen takana?

Missä väki huollattaa Honda pyöriä Pirkanmaalla? Suosituksia?

Kiitokset jo etukäteen :D
Decker90

Re: Rookie kyselee...

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ti Syys 12, 2017 8:47

Lämpökäytös tuntuu normaalilta - hyvä, että flekti toimii.
Ja piuhoja pitäisi olla valmiina, en tiedä tarkemmin, kun en navigaattoria pyörän sähköhin laittanut, vaan ajelin sisäisellä akulla.
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja evil » Ti Syys 12, 2017 10:15

Moottorin käyntilämpö lienee normaali, mittari näyttää hieman yli nejäsosaviivan ja flekti käynnistyy, kun ajon jälkeen pysähtyy, tuolloin mittari nousee puolenvälin kieppeille.
Ainakin katteen alta vasemmalta puolen löytyy vapaa johdonpää, joka on virtalukon takana, itse vedin navigaattorin telineeseen virrat sieltä.
Itse olen huollattanut Villen Bikeworldissa Treella, lähinnä ison huollon, joka sisältää ventiilien säädön. Olet Pirkkalasta, joten kai aika lähellä Treen Sarankulmaa.
evil

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Ke Syys 13, 2017 9:26

Minulla on ja olen nähnyt muillakin ulkopuolisen virran ulosoton töpselin niissä kovaäänisen näköisissä lätkissä. Mulla on vasemmalla puolen. Se laitettiin Bike-Forumissa Jyväskylässä, joten en tiedä mistä siihen sähkö on otettu. Onkos sulla ohjekirjaa. Mulla on koneella, voin lähettää sähköpostilla, jos se suostuu tulemaan, viimeksi suostunut. YVllä sähköpostosoite, jos kiinnostaa.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja Decker90 » Ke Syys 13, 2017 9:33

Komeeta, kiitos infoista!
Vempel-Villelle laitettu viestiä...!
Decker90

ViestiKirjoittaja Cattimies » Ke Syys 13, 2017 10:08

Minulla oli orkkis virranulosotto pistoke oikean puolen tankinkotelossa ,oli hiukan hankala paikka.Laitoin navin ja lisävirtapistokkeen suoraan akulta sulakkeella varustettuna.Oli parempi ladata taukojen aikana,eikä tarvinnut jäädä odottelemaan sammutetaanko vai jätetäänkö navi päälle makuasia?Ajoaikaan ei ollut piuhat haittoina kypäräpuhelimeen tai muihin laitteisiin.
Cattimies ;) :shock:
Cattimies

ViestiKirjoittaja Dishwater » La Syys 23, 2017 7:56

Decker90 kirjoitti:Missä väki huollattaa Honda pyöriä Pirkanmaalla? Suosituksia?

Suosittelen erinomaisten kokemusten perusteella Kalevan MP-huoltoa http://www.kalevanmphuolto.com/

Panulla on erilaiset Hondat erittäin hyvin hallussa, tekemisen laatu todella hyvää ja hinnatkin kohdallaan.
ex. Honda NT 700VA ABS Deauville 2012
ex. Honda NT 650V Deauville 1999
Dishwater

Paluu Yleistä keskustelua