650 vastaan 700 mallit

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Re: 650 vastaan 700 mallit

ViestiKirjoittaja Cattimies » Pe Kesä 16, 2017 11:22

Vempel-Villehän on ollut toimitus miehenä NT700:n huoltokirjoihin laita yv.Lähettänee sähköpostina tulemaan.
Cattimies
Cattimies

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » La Kesä 17, 2017 8:23

Niinkuin Cattimies tuossa sanoo, niin YVllä sähköpostiosoite minulle, niin tulee suomenkielinen ohjekirja sähköpostilla. Sehän sanotaan tuolla viesteissä ihan selvästi.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja Sinipiika » La Kesä 17, 2017 12:00

Kiitos Patukka linkistä.

Jep, vuosimalli unohtui: 2007 ABS-malli
Sinipiika

ViestiKirjoittaja Dishwater » Su Kesä 18, 2017 2:23

Sinipiika kirjoitti:Niin siinä sitten kävi, että Loimaalta jouduin NT700 pyörän kotiin hakemaan. Hieman haikealla mielellä hyvästelin 8v hyvin palvelleen TA:n - toivottavasti se pääsee hyvään kotiin ja mieluisiin seikkailuihin ;)

Onko kyseessä siis Loimaan Laatuauto josta pyörän ostit? Kävin siellä itse yhtä kaverin kanssa katsomassa joka miettii vaihtoa. Ja ainakin se yksilö oli ollut jo vuoden myynnissä mitä tosin en sillä hintapyynnöllä ihmettele. Toki onhan myyjä voinut hintaa tiputtaa sen keskustelun jälkeen...
ex. Honda NT 700VA ABS Deauville 2012
ex. Honda NT 650V Deauville 1999
Dishwater

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Su Kesä 18, 2017 4:40

Jos tehdään vaihtokauppaa niin, että myyjä ottaa vaihtokoneen, niin pyyntihinta on vaan yksi totuus siinä ketjussa.
Viimeksi muokannut Vempel-Ville päivämäärä Ma Kesä 19, 2017 8:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja Dishwater » Su Kesä 18, 2017 4:48

Vempel-Ville kirjoitti:Jos tehdään vaihtokauppaa niin, että myyjä ottaa vaihtokonee, niin pyyntihinta on vaan yksi totuus siinä kejussa.

Tämä on kyllä harvinaisen itsestään selvä asia. Pyyntihinta voi olla myös suhteettoman korkea pyörän kuntoon ja myyntitilanteeseen huomioiden, varsinkin kun myyjä kertoi tehneensä pyörästä tarjouksia ilman kauppaa jo yli vuoden. Ja se vaihtopyörä oli jo parissa liikkeessä arvioitettu vaihtomielessä joten arvolla oli jo senkin suhteen olemassa "haarukka".
ex. Honda NT 700VA ABS Deauville 2012
ex. Honda NT 650V Deauville 1999
Dishwater

ViestiKirjoittaja wx163ak » To Kesä 22, 2017 3:20

Sinipiika
Loimaalta jouduin NT700 pyörän kotiin hakemaan

Oletko jo ehtinyt ajella pyörällä? Toivottavasti on vastannut odotuksia. 8)
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja Sinipiika » To Kesä 22, 2017 5:53

Moi
Joo, kyllä on Transun jälkeen paljon mukavampi pyörä tien päällä, erityisesti 2-päällä ajaessa. Ja ajoasento sopii minulle paremmin + frouva viihtyy peremmällä. Toistaiseksi ihan olen tyytyväinen. Juuri lueskelin juttua takalaukkujen ongelmista. Ainakin toistaiseksi toimivat hyvin. Sen verran tein jo alkuhuoltoa, että vaihdoin öljyt/suodattimen + ekan kerran eläissäni moottoripyörään perän öljyt. Tähän mennessä aina rähjännyt ketjujen kanssa...oli suorastaan outoa vaihtaa tomuista öljynsuodatinta, Transussa oli kyllä ihan muuta tavaraa tyrkyllä, hyvä kun suodattimen löysi sittaantuneen ketjurasvaläjän alta.
Jossain välissä pitänee vaihtaa takarengas - tässä pikkuhiljaa koettanut kerätä tietoa tuosta takarenkaan pois ottamisesta. Siitä näyttää löytyvän melko hyvää ohjeistusta kyllä. Juuri jäin lomille, pitää jossain kohtaa raivata tilaa autotalliin jotta mahtuu temmeltämään pyörän ympärillä ja koettaa miten takapää purkautuu paloiksi josko saisi takapyörän irti rikkomatta paikkoja.
Sinipiika

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » To Kesä 22, 2017 10:42

Tässä sulle vihje takarenkaan vaihtoon: Vie merkkiliikkeeseen vaihdettavaksi. Et pääse palkoille. On pirullinen vaihdettava. Näin minä olen tehnyt ja ei harmita yhtään. Kysy ainakin mitä pyytävät vaihdosta. :roll:
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja Raimo K » To Kesä 22, 2017 10:53

Samaa mieltä!

Se pitäisi kyllä vaihtua ilman suurempaa purkamista, mutta eipä jokainen merkkiliikekään osaa (nimiä mainitsematta, mutta Turussa on ko. huolto).
Viime vuosina olen ostanut ja asennuttanut renkaat Moto-Raumassa (molemmat yhtä aikaa) koska pidän tärkeänä tukea paikallista (Rauma, kun Ukissa ei ole).
Mukavia ihmisiä ovatten het! :P
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja evil » Pe Kesä 23, 2017 7:35

Jos ei ole käytössä nostopöytää takapyörän vaihtoluukulla, niin joutuu poistamaan takalokarin ja pakoputken, niissä mielestäni sitä aikaa suttaantuu, kerran olen tehnyt. Nostopöytä helpottaa hommaa oleellisesti, siitä nyt yhden kerran kokemus, pyörän saa pois muutamassa minuutissa. Uudemmissa 2010- malleissa pakoputken ja akselimutterin väli suurempi, joten ei tarvitse muuta irroittaa kuin jarrusatula.
Mutta kuten muut ehdottivat, niin ehkä ei palkoille pääse, vaan kannttaa viedä mieluummin merkkiliikkeessen, jossa on ennenkin Deauvillen takapyörää irroitettu. Tärkeää on kiinnipistovaiheessa myös kiristää akseli oikeaan momentiin ja rasvata boorit molybdeenirasvalla. Mutta jos myös moottoripyörän huolto ajamisen lisäksi kiinnostaa, niin homma aika helppo.
Tuossa hyvä video, siitä näkee etukäteen, mikä odottaa. Lisäyksenä videoon, että laudanpätkä keskiseisontatuen alle, nostaa peräpäätä, saa helpommin pyörän pois. https://www.youtube.com/watch?v=XxBodVg9KVU
evil

ViestiKirjoittaja Cattimies » Pe Kesä 23, 2017 8:23

Olen samaa mieltä antaa niiden laittaa ketkä siitä leipänsä saa,säästö ehkä 30-50€ työ tulee tehtyä kunnolla ja turvallisuus näkökohdat ovat kohdillaa.Liikkeet pystyvät palvelemaan meitä jatkossakin paremmin palveluja on saatavilla.Käyttää säästetyn ajan vaikka ajeluun tai muuhun turhuuteen
Cattimies :)
Cattimies

ViestiKirjoittaja Patukka » Pe Kesä 23, 2017 8:39

Cattimies kirjoitti:Olen samaa mieltä antaa niiden laittaa ketkä siitä leipänsä saa,säästö ehkä 30-50€ työ tulee tehtyä kunnolla ja turvallisuus näkökohdat ovat kohdillaa.Liikkeet pystyvät palvelemaan meitä jatkossakin paremmin palveluja on saatavilla.Käyttää säästetyn ajan vaikka ajeluun tai muuhun turhuuteen
Cattimies :)

Tässä asiassa ole kyllä eri mieltä. Korjaamot menevät, käytännössä aina, hinta edellä. Tarkoittaa että työ pyritään tekemään mahdollisimman nopeasti mahdollisimman korkeaan hintaan. Kulkinetta kyllä seisotetaan pajalla - tai pajan pihassa - pidemmän aikaa kuin olisi tarvis jotta näyttäisi, asiakkaalle, että työhön on käytetty aikaa enemmän kuin työn tekemiseen on todellisuudessa mennyt. Ja tämä taas tapahtuu - aina - laadun kustannuksella. Mistäkö tiedän, yli 30 vuoden työskentely autokorjaamoissa on opettanut. Kaupallisessa korjaamotoiminnassa pyritään tekemään rahaa ja tämä taas aiheutaa sen että toimintatavoissa oiotaan niin paljon kuin mahdollista. Jos kaikki toimenpiteet tehtäisiin "by the book" niin aikaa menisi aivan liikaa työn tekemiseen.

Kannatan vahvasti tutustumista omaan pyörään edes sen verran että pystyy perushuollot ja vaikkapa renkaan vaihdot - tai edes irroituksen ja kiinnityksen - tekemään itse. Silloin varmasti tietää että toimenpiteet ovat oikein tehdyt. Omia pyöriäni en anna kenelekään korjattavaksi, se ei aiheuta muuta kuin jälkien parsimista. Tästäkin on - ikävä kyllä - kokemusta.
Viimeksi muokannut Patukka päivämäärä Pe Kesä 23, 2017 10:44, muokattu yhteensä 1 kerran
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja Cattimies » Pe Kesä 23, 2017 8:59

Osin olen Patukan kanssa samaa mieltä isompien firmojen suhteen.Kuopion alueella esim.Hondan huollot ovat yksityisten omistamia muutama vieras töissä.Asiakkaat kaikkoaa,mikäli tehdään sutta ja sekundaa.Huonon kellon ääni kauas kuuluu on sanonta meilläpäin kuten vitosen seppä tekee yleensä kympin vahingon.
Kohdalleni ei ole osunut pettymyksiä huoltojen ym.suhteen
Cattimies
Viimeksi muokannut Cattimies päivämäärä Pe Kesä 23, 2017 10:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Cattimies

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Pe Kesä 23, 2017 9:56

Noilla renkaan vaihdoilla on ollut kiinteä hinta alta alle. Noin kakskymppiä. Tänä kevään pyysi 28, mutta pudotti 25 €on. Ja kun sitten temuat rengasrautojen kanssa sen alumiinivanteen kimpussa melko tiukassa olevan renkaan kanssa, niin joopa joo. Patukka tuntuu olevan oikea ammattimies, olen sitä jo kauemmin epäillyt, mutta puhdas harrastelija tekee enemmän vahinkoa kun hyötyä siinä savotassa. Ja sitten pitäisi vielä se viuhu tasapainottaa. Mutta se kardaanin boorien rasvaus on kyllä tärkeää muistuttaa ja valvoakin. Minä olen asioinut Jyväskylässä Bike-Foorumilla ja nyt keväällä Joutsan MP-huollossa. Noissa firmoissa voi pyörän jättää huoltoon ja nou proplem. Noita hommia ei tarvitse kauan tehdä, jos työn laatu on heikkoa. Hyvä kello kauas kuuluu paha vielä kauemmaksi. Ja totta on.
Vempel-Ville

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua