Deauvilleen korkeampi tuulisuoja?

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Re: Deauvilleen korkeampi tuulisuoja?

ViestiKirjoittaja aleinone » Su Elo 07, 2016 5:15

Vastaanpa itselleni, näyttää olevan saatavilla tuulilasin jatkopaloja: http://www.hotmotorshop.net/cat/c117-tu ... p1-fi.html

Tuossahan voisi olla näppärä ratkaisu.
aleinone

ViestiKirjoittaja Cattimies » Su Elo 07, 2016 5:55

Kysele Vempel-Villeltä kuinka lippa on pelannut,laitoimme sellaisen V-V:n 700:n.Hotmotorshop saatavana olevat pleksit on noin 10 korkeampia kuin orkkis,hinta 104,7€ ja postikulut 12,90€ tekevät Ranskassa toimitus aika n.4vko. Cattimies Ps.saa muuten värillisenä samaan hintaan.
Cattimies

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ma Elo 08, 2016 7:23

Minulla on ollut useamman vuoden MRA X-Creen Touring -lippa. Mielestäni se on parempi kuin ilman. Lippa on säädettävä niin korkeuden kuin kulman suhteen. Kun vielä lisänä on Deauvillen pleksin korkeussäätö, niin lipan saa aika hyvin sovitettua omaan pituuteen ja ajotottumuksiin nähden. Periaatteessa lipan kulmaa pitäisi säätää ajonopeuden mukaan eli 80 km/h vaatii eri kulman kuin 160 km/h. Lipan kanssa ajaessa nykyisillä säädöillä 80 menee ilman huminaa, mutta 120 on jo jonkin verran. Lippa maksaa Lousilta (https://www.louis.eu 81€. Postikulut sen mukaan mitä muuta tilaa ja onko LouisCard. :mrgreen:
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja aleinone » Ke Elo 10, 2016 4:15

Nonniin, tuli tilattua Hotmotorshopista korkeampi tuulisuoja.
Kysyin ensiksi sähköpostilla varastotilannetta ja kun varastosta löytyi, niin pistin maanantai-iltana tilaukseen. Tänään sitten tuli postista ilmoitus, että paketti odottaa noutajaansa. Nopeaa toimintaa.

Eihän siinä auttanut muuta kuin alkaa vaihtohommiin. Hetki piti pohdiskella, että mitenkähän pleksi on kiinnitetty, tosimieshän ei ohjeita googlaile, mutta pieni kokeilu ja siitä etupuoleltahan lähtee kumisuojat näppärästi pois ja alla on sitten neljä kuusiokoloruuvia.

Aikaa vaihtoon meni suunnalleen varttitunti, räpsin siinä samalla muutaman kuvankin.

Sellainen ylläri tuossa tuli, että uusi pleksi on vähän leveämpi kuin entinen, mikä aiheutti sen, että käytettävissä on vain kaksi ylintä asentoa, koska muuten pleksi ottaa peilin varsiin kiinni.
Siinä on valmistajalla sattunut pienehkö moka.

Liitteenä kuva jossa vanha ja uusi pleksi on päällekkäin, siitä näkee aika hyvin kokoeron ja toinen kuva on sitten ennen ja jälkeen vaihdon.

- Antti -
Liitteet
Ennen_jalkeen.jpg
Ennen_jalkeen.jpg (94.46 KiB) Katsottu 2978 kertaa
Pleksit.jpg
Pleksit.jpg (182.36 KiB) Katsottu 2978 kertaa
aleinone

ViestiKirjoittaja Cattimies » Ke Elo 10, 2016 5:01

Sinullehan sattui hyvä tuuri kun sait plexin melkein heti.Minä tilasin samasta puljusta myös plexin mutta 10 sm.matalampana eli 28 sm.orkkis on 38 sm.Meni 5vko.kunnestuli 5sm.korkeampi mitä sovittiin ja 10 sm.leveämpänä meni homma uusiksi.Tein plexistä pahvisapluunan mukaan etteivät toista kertaa väärää laita saahan nähdä kuinka käy,tilaus tulee Ranskasta.Taitaa olla jo menossa 3vko.uudesta tilauksesta,kesä menee tarpeen ohi.Cattimies
Cattimies

ViestiKirjoittaja aleinone » Su Elo 14, 2016 10:38

Tänään pääsin testaamaan, onko tästä korkeammasta pleksistä mitään iloa. Ja lyhyt vastaus: on.
Ainakin minun tapauksessa ajoviima väheni selvästi. Lisäksi pienessä tihkusateessa pleksiin tuli sadepisaroita, mutta kypärän visiiri pysyi täysin kuivana.
aleinone

ViestiKirjoittaja Cattimies » Su Elo 14, 2016 11:32

Varmaan viima vähenee minua häiritsee enemmän humina joka tulee korkealla pleksillä.Cattimies
Cattimies

ViestiKirjoittaja Patukka » Su Elo 21, 2016 8:20

Täällä on juttua katelaseista kypärämelun aiheuttajana, http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t6766/ . Esitetyt mielipiteet osuvat aika hyvin yksiin omien kokemusteni kanssa.
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja Timbeville » Ma Syys 12, 2016 9:53

aleinone kirjoitti:Nonnii, noin sadan kilometrin reissu tehty ja kokeiltu tuulisuojan kaikki asennot.
Käytännössä humina oli kaikissa tuulisuojan asennoissa suunnilleen samaa luokkaa, joten pitänee jatkaa korkeamman tuulisuojan metsästystä.

Kypäränä minulla Schubert C3Pro umpikypärä. Sen kai pitäisi olla kohtuullisen hiljainen.
Pituuttahan allekirjoittaneelle on kertynyt 187 senttiä, joten siitä kai se johtuu, että pää keikkuu normi japanilaisinsinöörin päätä korkeammalla;-)

Äkkiä katsoen tuulisuoja näyttäisi olevan vaan yhteen suuntaan kaareva ja kiinnitys ruuveillla, joten miksei tuollaista saisi teetettyä. Muotokaan ei kovin monimutkainen ole.
Ainakin Lasi Lipponen täällä Oulussa mainostaa valmistavansa tuulilaseja omalla merkillään. Tosin saattaa yksittäiskappaleen valmistus olla aika hinnakasta.

Terve aleinone! Olen viikon omistanutVille 700 VA ABs pyörän v 2014 rek.Olen myös pitkä 188 cm kohinat häiritsi heti alkuun,joten etsin korkeampaan tuulisuojaa,ja löytyikin Strom motor Turku ainoa kpl Ns V-stream merkki. Kyllä parani kohinat väheni tuntuvasti.Jos ajaisin tuulisuoja ihan yläasennossa olis vielä hiljaisempi,mutta haluan ajaa että näen nippa nappa lasin ylitse,on kyllä tuntuvasti/siedettävästi hiljaisempi kuin vakio tuulisuojalla.Olen suht tyytyväinen.
Timbeville

ViestiKirjoittaja raito » Su Syys 25, 2016 9:11

Hyvä oli tuo juttu TM . itsellä kokemusta useastakin pyörästä ja pleksikokeilusta. Menee juuri muuten aiemmin kerrottu. Yksilöllistä. Mieltymykset mitä hakee ja kypärä ja vaatetus!
Itsellä tuo 650 Hondan omalla pitkällä pleksillä. Muuten hyvä mutta ravistaa päätä. Minulle asia nro yksi on saada tuo kaularankaa rasittava ja näköä haittaava ravistus pois! Tai melkein nro yksi. Kokeilin todella matalaa pleksiä, peitti vain mittarit. Ei ravistanut, mutta meteli aivan käsittämätön. Ja pään sivulle kääntö meinasi viedä "niskat nurin". Kypärä vaihtoon on yksi mahdollisuus mutta arvokas! Yritän etsiä talven aikana tähän pleksiin (siis alkuperäiseen korkeaan) sopivaa säädettävää lisälippaa.
Edellinen pyöräni oli Goldwing johon ratkaisu löytyi kolmannella yrittämällä. Mra korkea pleksikokeilusta toimi todella hyvin. Haittana vain että sitten katselit ikkunan läpi.
Kypärän minulla Nolanin classic M com avattava. Silmälasien käyttäjänä arvostan .
Pituutta minulla 186cm . Pyörässä sarvissa korokepalat n. 3 cm.
raito

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Su Syys 25, 2016 10:51

Niitä lisälippoja saata Stormilta noin satasen hinataan ja varmaan muualtakin. Viestiketjussa jossain on kuvia, kun Cattimies ja Lattika asentaa sitä ilman ohjainta minun pyörään. Minulla ratkesi ongelmat sillä. Mutta on muistettava, että moottoripyörällä ajaetaan paljaan taivaan alla, se on vaan hyväksyttävä.
Vähän haetti säätöjä, mutta nyt on mielestäni hyvä. Ehkä pikkuisen lisää tuulen herkkyyttä ja isoja autoja ohitellessa vähän täristää enemmän. Mutta nou proplem.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja raito » Su Syys 25, 2016 4:25

Jep, huomasin kyllä tuon asennuksen ja kuvat. Tuli vain mieleen kun 700 pleksi on täysin erilainen kuin 650 jotta kuinka mahtaa istua? Mutta asia selviää kun käy sitä tutkimaan. Eri kypärä voisi ratkaista tuon ravistamisen suoraan kun mutta menee liian kalliiksi kokeiluksi.
raito

Edellinen

Paluu Yleistä keskustelua