Deauvilleen korkeampi tuulisuoja?

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Deauvilleen korkeampi tuulisuoja?

ViestiKirjoittaja aleinone » La Elo 06, 2016 5:22

Hei,

Sain hankittua elämäni ensimmäisen moottoripyörän pari päivää sitten: Honda Deauville 700 ABS vuosimallia 2009.

Pari lyhyttä reissua olen tutustumismielessä jo ajellut ja muuten ensivaikutelmat ovat ihan positiiviset, mutta tuulisuoja saisi olla vähän korkeampi.
Olen tuulisuojan säätänyt ylimpään asentoon, mutta ihan se ei riitä. Ajossa huomasin, että jos painuu vähän kyyrympään, niin ajoviima ei haittaa läheskään niin paljon, mutta eipä siinä asennossa ajosta voi nauttia.

Onkohan tähän saatavissa korkeampaa tuulisuojaa? Jos löytyy, niin mistähän voisi kysellä ja onko sellaisen vaihtaminen isokin homma?

Kiitos jo etukäteen,

- Antti -
aleinone

Re: Deauvilleen korkeampi tuulisuoja?

ViestiKirjoittaja Patukka » La Elo 06, 2016 5:45

Pikaisella haulla näyttävät nuo korkeammat katelasit olevan ameriikan miesten juttuja http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... n&_sacat=0. Mutta lentäähän se pleksikin ison veden yli.

Näkyyhän noita olevan hispaniassakin http://www.ebay.co.uk/itm/PUIG-Windscre ... SwjMJXCbuH.

Tuollainen Puigin lisälippakin voi autaa asiaa, tai sitten ei http://www.ebay.co.uk/itm/Wind-screen-d ... Sw2s1Uvy4P.

Yksi keino joka myös voi toimia on laskea tuulisuoja niin alas kuin sen saa, jos kypärän näin saa vapaaseen tuuleen metelit vähenevät huomattavasti. Minulla oli taannoin kuusipuolikkaassa melko matala tuulisuoja jota madallettiin kuvassa olevasta korkeudesta vielä lisää ja se toimi varsin hyvin.

P.S

Hyvän ja luotettavan pyörän ostit.
Liitteet
image0001.jpg
image0001.jpg (228.63 KiB) Katsottu 3252 kertaa
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja Cattimies » La Elo 06, 2016 6:22

Minäpä tein poikkeavan liikkeen ja tilasin Teuvoon 10 sm.matalamman etuplexin ( original 38sm. korkea tilasin 28sm:n),varmaan tuulee edestäpäin mutta tiettävästi humina häviää.Pidän aina pleksin ala-asennossa jolloin humina häiritsee mutta persausta nostaen humina häviää ja puhaltaa muuten vaan.Sanoisimpa pyörteiden vain lisääntyvän kun pleksiä nostetaan tolkuttomasti.Tilasin pleksin www.hotmotorshop.fi

Cattimies :shock: :!:
Cattimies

ViestiKirjoittaja Lattika » La Elo 06, 2016 8:18

En yhdy edelliseen kirjoittajaan, Cattimieheen, vaikka hänet tunnenkin, mutta olen asiassa samaa mieltä. Ajelin Deauville 700 lla kahdeksan vuotta tuulilasi yläasennossa, kesällä tullessani lomamatkalta, ajattelin kokeilla tuota alimmaista asetusta ja sehän toimii, ainakin mulla. Sen jälkeen olen kuunnellut Cattimiehen puheita "herkällä korvalla "
Deauville 700, 2011, punainen
Lattika

ViestiKirjoittaja evil » La Elo 06, 2016 9:07

Yhdyn edellisiin mielipiteisiin. Kun pleksin nostaa yläasentoon, niin humina kypärän sisällä lisääntyy selvästi. Kun sitten nostaa päätään pleksin yläpuolelle, niin humina vähenee selvästi. Ajelen aina pleksi alimassa asennossa, eipä siitä muuta haittaa ole kuin se, että kesäiltana kypärän visiiri täytyy kärpäsenraadoista.
evil

ViestiKirjoittaja jussike » La Elo 06, 2016 10:35

Itse olen viestiketjun aloittajan kanssa samoilla linjoilla.. Juuri ajoin Tampere-Rovaniemi-Tampere välin ja totesin, että vajaa 5 cm auttais paljon asiaa ja voi jessus ,kun oli itikkaa lasissa..Ei huvittas kypärää hinkata.. Itselläni shoein hiljaisempia kypäriä ja jos laittaa vaikka tulpat korviin niin se hurina ja pyörre päässä saa ottamaan tulpat pois..
Muutaman vuoden villen ajokokemuksella olen miettinyt josko etsis myös korkeamman pleksin tai sitten teen sen itse.. Muovia saa kaupasta ja jotkut ovat uunissa niitä muotoilleet, mutta aika näyttää.. Mun mielestä esim yamahan fjr:ssä kin on parempi pleksi..
Kypärän asennolla päässä tuntuu myös olevan merkitys. Hiukan kun kallistaa päätä etualas niin kohina vaimenee..
Tämä kesä mennyt täysin talon salaojien ja terassivirityksen kanssa niin ajot jääny minimiin...
Jos ajelee vaan 80 km/h niin vanhalla pärjää, mutta jos enempi niin tuskasta on :lol:
Honda Deauville NT 700VA ABS 2008
jussike

ViestiKirjoittaja Patukka » Su Elo 07, 2016 8:27

Nämä tuulisuojat ovat useimmissa pyörissä varsin ongelmallisia, on monta muuttujaa kuten kuskin pituus, ajoasu, kypärä jne. jotka vaikuttavat kokonaisuuteen. Useammankin pyörän kanssa olen ongelman kanssa paininut. Tällä hetkellä villessä on Hondan oma korkea katelasi joka toimii varsin hyvin. Mutta vain yhden kypärän kanssa neljästä omistamastani eli Shuberth C3:n. Omiin kokemuksiini nojautuen kypärämelun saa helpoiten pois riittävän matalalla tuulisuojalla jos haluaa taas korkean niin sen on oltava niin korkea että ajaminen usein tapahtuu sen läpi katsoen. Samalla myös menetetään kypärän tuuletus joka kuumalla säällä on vähintäänkin kiusallista. Tuolla Villelläni saa käytännössä ajella jatkuvasti visiiri auki jos ulkoilman lämpötila on yli 20 astetta. Molemmissa Bemareissa taas on niin matalat katelasit kuin niihin on käytännössä mahdollista asentaa. Kypärämelu on lähinnä hiljaista tuulen suhinaa mutta visiiristä saa kyllä itikoita puhdistella.
Ohessa pari kuvaa näistä ääripäistä.
Liitteet
DSC_3506_02.JPG
DSC_3506_02.JPG (233.75 KiB) Katsottu 3226 kertaa
DSC_3505_01.JPG
DSC_3505_01.JPG (236.51 KiB) Katsottu 3226 kertaa
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja Raimo K » Su Elo 07, 2016 8:53

Yksilöllistä on. Mulle (175 cm) seiskasatasen pleksin yläasento on just nappiin: ei tule pörrinkäiset visiiriin ja melu on siedettävää. Nolan N43 avokypärä ja EAR korvatulpat.
Hyvin menee, mutta menköön. :lol:
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja Cattimies » Su Elo 07, 2016 10:05

Avokypärä ei humise/suhise vaikka olisi Lidl halpakypärä,minulla on sellainen kyläajossa.Cattimies
Cattimies

ViestiKirjoittaja aleinone » Su Elo 07, 2016 10:50

Kiitos kommenteista. Pitääpä kokeilla säätää tuulisuojaa alimpaan asentoon. Sehän on helppo kokeilla.
aleinone

ViestiKirjoittaja Cattimies » Su Elo 07, 2016 10:55

Niin onnii.Cattimies ;)
Cattimies

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Su Elo 07, 2016 12:24

Kellä on kellä ei. Cattimies laittoi Lattikan kanssa minun pyörään tuuliohjaimen etuikkunan ylä osaan. Olen sen kanssa ajanut jo ehkä 3000 km ja olen siihen tyytyväinen. Saa sitten nähdä, mitä sen etuikkunan kiinnitys siitä tykkää pitemmässä juoksussa.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja Raimo K » Su Elo 07, 2016 12:29

Cattimies kirjoitti:Avokypärä ei humise/suhise vaikka olisi Lidl halpakypärä,minulla on sellainen kyläajossa.Cattimies

Schubertin J1 avokypärä kyllä suhisi ja kohisi ihan niinkuin yli puolet halvempi Nolan, vaikka piti oleman maailman hiljaisin - sain rahat takaisin kovan taistelun jälkeen. Korvatulpat tarvitaan. :mrgreen:
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja Cattimies » Su Elo 07, 2016 1:11

Minulla on Schubert C3Pro umpikypärä neonkeltainen olen siihen tosi tyytyväinen ilmanvaihto on erinomainen,näkyvyys sekä niskan ja kaulan tuenta hyvä.Korvatulppia vielä tarvitsee toivottavasti pleksin vaihdon jälkeen ei.Cattimies
Cattimies

ViestiKirjoittaja aleinone » Su Elo 07, 2016 4:56

Nonnii, noin sadan kilometrin reissu tehty ja kokeiltu tuulisuojan kaikki asennot.
Käytännössä humina oli kaikissa tuulisuojan asennoissa suunnilleen samaa luokkaa, joten pitänee jatkaa korkeamman tuulisuojan metsästystä.

Kypäränä minulla Schubert C3Pro umpikypärä. Sen kai pitäisi olla kohtuullisen hiljainen.
Pituuttahan allekirjoittaneelle on kertynyt 187 senttiä, joten siitä kai se johtuu, että pää keikkuu normi japanilaisinsinöörin päätä korkeammalla;-)

Äkkiä katsoen tuulisuoja näyttäisi olevan vaan yhteen suuntaan kaareva ja kiinnitys ruuveillla, joten miksei tuollaista saisi teetettyä. Muotokaan ei kovin monimutkainen ole.
Ainakin Lasi Lipponen täällä Oulussa mainostaa valmistavansa tuulilaseja omalla merkillään. Tosin saattaa yksittäiskappaleen valmistus olla aika hinnakasta.
aleinone

Seuraava

Paluu Yleistä keskustelua