Deauvillen hankinta

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Re: Deauvillen hankinta

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ke Touko 04, 2016 6:52

Tatu
Ei varsin uletu molemmat jalkapohjat lattiaan.

Aika monella taitaa olla sama ongelma. Tarkkana saa olla, että on tasainen kohta mihin pysähtyy, kun pyörän painopiste on aika korkealla (ja heiveröiset jalat). Etenkin kaksi päällä. Pakittaminen on myös hankalaa päältä istuen. Pyörään saa kuulemma madallussarjoja, mutta ajo-ominaisuudet kärsivät ja rahaa kuluu. Satulan madaltaminen vaikuttaa istumamukavuuteen, mutta loistavasta mukavuudesta voi tietenkin hieman tinkiä :P
Pitäähän se toiveiden lista olla: on yksi osa harrastusta - ainakin osalle 8) Olen samaa mieltä: Onnistunut valinta!
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja evil » Ke Touko 04, 2016 7:25

Itse asiassa 650:n on kymmenen milliä korkeampi kuin 700:n. Itse aloitin mopoilun 250:llä Piaggion maxiskodella. Kun siitä vaihdossa 4 vuoden iässä sain lähes saman kuin maksoin, niin se vaihtui Deauville 700:n,joka oli näyttely pyöränä MP11-tapahtumassa. Meikäläisellä, pituutta 180 cm, sopii Ville kokonsa puolesta kuin nenä päähän. Normaaliajeluun ainakin yksi päällä tehoa on ihan riittävästi. Ja sekä renkaan- että polttoaineenkulutus ovat kohtuulliset. Renkaillakin ajaa hyvinkin 15-17 tkm, kun noilla sporttouringpyörillä taitaa 10 tkm olla jo saavutus. Että on kustannustehokas pyörä myös.
evil

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ke Touko 04, 2016 9:02

Tatu kirjoitti:<snip>
Ei varsin uletu molemmat jalkapohjat lattiaan. No ei siinä muuta vikaa ole, mutta pyörän olen kaatanut paikalla jo "muutaman" kerran. Noloo mikä noloo!
<snip>

Kuusi ja puolisatasen kaataa paikallaan aivan ilman vaurioita, katumarauta ja laukkujen alaosat suojaavat hyvin. Kovemmassa kaatamisessa taipui kaatumarauta, mutta ei muuta. Seiskasatanen on toistaiseksi kaatamatta, mutta kaatumarauta on samanmoinen. Niin että ei pidä murehtia turhista. :lol:
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja Tatu » Ke Touko 04, 2016 9:14

Kyllä takaboksin kansi sai sepelikosta osumia ja toisella puolella pakoputki. Onneksi ei ollut leveämpiä kansia. Vaihtaja vääntyy aina. (Siis se kampi :lol: ) Onneksi sen saa väännettyä takaisin.
Tatu

ViestiKirjoittaja vihvir » Ke Touko 04, 2016 1:00

Aika yksilöllistä jalkojen maahan yltäminen, itte oon 168cm ja just yltää molemmat kantapäät maahan ja jos on kannalliset ajokengät niin yltää hyvin. Eikä oo madallettu satula.
Tiedän, että mulla on pitkät jalat. (Siskoni saman pituinen, mutta sen normaalit housut on mulle caprit)
vihvir

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ke Touko 04, 2016 3:35

Tatu kirjoitti:Kyllä takaboksin kansi sai sepelikosta osumia ja toisella puolella pakoputki. Onneksi ei ollut leveämpiä kansia. Vaihtaja vääntyy aina. (Siis se kampi :lol: ) Onneksi sen saa väännettyä takaisin.

Mulla oli kyllä isommat kannet, kun mopo kaatui kaverin hiekkaisella pihalla yön aikana. Sepeliä ei ollut eli maastolla on tietysti merkitystä. Ja voi olla, että isommat kannet suojaavat enemmän.
Toiselle puolelle kaatui, kun tökkäsi jalkakäytävän viistottuun reunakiveykseen - ei mitään jälkiä tehnyt asfaltti.
Vähän enemmän vauhtia oli, kun menin nurin Finnlinkin ruumassa (märkä ja helevetin liukas) Naantalin satamassa, silloin vääntyi kaatumarauta ja sen suojamuovi kärsi. Paikallinen remonttireiska oikaisi raudan, uusi suojamuovi ei paljon maksanut. Siinä kaikki.
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

Edellinen

Paluu Yleistä keskustelua