Raimo K kirjoitti:Vakuutuksen voi aina irtisanoa - myös kesken vuoden - ja ottaa uuden, kun lähtee ajelemaan. Ja vakuutuksenhan saa vaikka päiväksi.
Cattimies kirjoitti:Vakuutukseni on LähiTapiolassa ja minulla kausivakuutus ajoaika 1.4-30.10 itse käytän pyörää 1.5-30.9 vuosittain.Saan palautusta 2kk.vakuutumaksuista n.100€.vakuutuksen hinnaksi jää liikenne*täyskasko n.440€.Jos sentinkin sen yli niin OK.Cattimies.
Patukka kirjoitti:Raimo K kirjoitti:Vakuutuksen voi aina irtisanoa - myös kesken vuoden - ja ottaa uuden, kun lähtee ajelemaan. Ja vakuutuksenhan saa vaikka päiväksi.
Kyllä jos vakuutus on vapaaehtoinen, esim. kaskovakuutus. Mitä liikennevakuutukseen tulee se on pakollinen kaikille rekisteröidyille moottoriajoneuvoille olivatpa ne liikennekäytössä vai eivät. Liikennekäytöstäkin poistetulla ajoneuvolla pitää olla liikennevakuutus oli se sitten aktiivisena tai ei. Liikennevakuutuksen irtisanominen ilman että samalla ottaa uuden vakuutuksen toisesta yhtiöstä onnistuu, edelleenkin, vain palauttamalla rekisteritunnuksen katsastustoimipaikaan.
Raimo K kirjoitti:Patukka kirjoitti:Raimo K kirjoitti:Vakuutuksen voi aina irtisanoa - myös kesken vuoden - ja ottaa uuden, kun lähtee ajelemaan. Ja vakuutuksenhan saa vaikka päiväksi.
Kyllä jos vakuutus on vapaaehtoinen, esim. kaskovakuutus. Mitä liikennevakuutukseen tulee se on pakollinen kaikille rekisteröidyille moottoriajoneuvoille olivatpa ne liikennekäytössä vai eivät. Liikennekäytöstäkin poistetulla ajoneuvolla pitää olla liikennevakuutus oli se sitten aktiivisena tai ei. Liikennevakuutuksen irtisanominen ilman että samalla ottaa uuden vakuutuksen toisesta yhtiöstä onnistuu, edelleenkin, vain palauttamalla rekisteritunnuksen katsastustoimipaikaan.
Tästä on pitkä juttu Moto Ykkösen numerossa 2/2016 ja siitä kyllä saa sen käsityksen, että kun ajoneuvo ei ole liikennekäytössä, mikään vakuutus ei ole pakollinen.
Vakuutuksen voi irtisanoa ja ottaa uuden netissä. Lehtijuttu on osin sekava, mutta sen mukaan esim. kesällä tehtävän 2 viikon ulkomaanmatkan ajalta hyvitys voi olla 50-70 euroa.
Cattimies kirjoitti:Ihmettelin myös Patukan vakuutuksen hintaa minulla bonukset tapissa 70% molemmissa vakuutuksissa.Viime keväänä kysyin if ja op-pohjolasta vakuutusta hinta 540€,LähiTapiola oli 100€ edullisempi 2 kk:n seisonnasta johtuen.Cattimies
Patukka kirjoitti:Cattimies kirjoitti:Ihmettelin myös Patukan vakuutuksen hintaa minulla bonukset tapissa 70% molemmissa vakuutuksissa.Viime keväänä kysyin if ja op-pohjolasta vakuutusta hinta 540€,LähiTapiola oli 100€ edullisempi 2 kk:n seisonnasta johtuen.Cattimies
Asuinpaikkakunnalla ja vakuutuksenottajan iällä on jonkinlainen, ilmeisesti aika suuri, vaikutus vakuutusmaksuun. Itse asun pienellä maalaispaikkakunnalla pitäjässä jota ei ole liitetty mihinkään kaupunkiin ja olen jo eläke-ikäinen. Pitäjä kuuluu liikennevakuutuksen maksuluokkaan 7 eli kaikkein halvimpaan. Lähimmässä kaupungissa, raja noin 4km:n päässä, sama vakuutus olisi noin 200 €/v kalliimpi......
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa