deauvillen osto

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Re: deauvillen osto

ViestiKirjoittaja Dishwater » Su Helmi 28, 2016 1:46

Pleksi tuskin aiheuttaa ongelmaa, nimimerkillä kokemusta on. Omassa aiemmassa pyörässäni (NT650 kuten tuosta alhaalta näkyy) oli juurikin tuollainen kahdella reiällä oleva (oletettavasti alkuperäinen) pleksi. Oma pituus on ainakin jossain vaiheessa ollut 192 eikä mitään ongelmia melusta tai ravistelusta. Lämpimällä säällä ajoin enimmäkseen pelkällä kypärän (HJC RPHA Max) aurinkovisiirillä leukaosa suljettu, siis varsinainen kypärän visiiri avoinna ylös nostettuna ilman melua tai ravistelua, jopa kypäräpuhelimen äänet Intercomista tai puhelimesta kuuluivat loistavasti.
ex. Honda NT 700VA ABS Deauville 2012
ex. Honda NT 650V Deauville 1999
Dishwater

ViestiKirjoittaja makoski » Su Helmi 28, 2016 2:04

Terve. Joo kaksi uutta on tullut. Varusteiden haku menossa ja huomenna alkaa autokoulussa A kortti kurssi. Kuulun niihin ensimmäisten joukkoon kenelle ei A enää tullut mukaan. Saattaa pientä ajoharjoittelua tarvita autokoulun lisäksi mutta onneksi on suljettu iso asfalttipiha ihan vieressä niin pääsee harjoittelemaan kunhan lumi sulaa.
makoski

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Su Helmi 28, 2016 4:30

No tota. Jos ette kerro kenellekään, niin olen tainnut tuota nopeutta kokeilla. Mittarin näyttäessä 185 veto loppuu, kun seinään. Ja esim ohittaessa pienemmillä vaihteilla, on jenkakelloa pidettävä toisella silmällä. Kun mittari menee punaiselle. Sama juttu, ilmeisesti katkaisee sytytyksen. Muutama näyttäväksi tarkoitettu ohitus on vähän venynyt, ennenkuin opin tuon jutun. Vai oliko se sittenkin vain isojen poikien juttuja. Ja mulla on nopeusmittarissa just tuo 5 km/h liikaa, eli mittarissa 105 on 100 todellista. Ja virhe on sama koko linjan. On tullut joku sata kilometriä testattua keepeeässällä. Minusta on kummallista, ettei tuota ole voinut kalibroida näyttämään justiin. KUn tuo virhekin on noin vakio.
Edellinen pyörä VT 500 C näytti toisin päin. 100 mittarissa oli 108 todellista. Mutta se oli silti nuhakiikku. Tuo 185 ei ollut enään hauskaa. Tie oli vähän turhan mutkainen, vaikka oli melkein suora. Ilman sitä etuikkunaa ei olisi tullut piruvaan.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja raito » Su Helmi 28, 2016 6:10

Mun mielestä hyvä kun vähän näyttää yli, siis ei liikaa. Mulla Wingi näytti ihan tasan tarkkaan sen mitä mentiin enkä ihan pitänyt siitä. Jos näyttää esim 5 km/h yli niin antaa vähän ""pelivaraa"". Mutta makuasia tämä. Pääasia että tietää missä mennään:-). Hienoa jos pleksi toimii noin hyvin, toivotaan. Aurinko lämmittää jo mukavasti ja linnut puhdistaa pönttöä.....kevättä tulossa
raito

ViestiKirjoittaja Raimo K » Su Helmi 28, 2016 6:27

Dishwater kirjoitti:Onkos Suomessa NT700V jotenkin rajoitettu tai muuten tuota huippunopeutta käsitelty eri lailla kuin maailmalla? Motorcyclenews kun sanoo nopeudesta näin:
Top speed 125 mph
1/4-mile acceleration 12.2 secs
<snip>

Ei ole rajoitettu, mutta ei se ihan niin kovaa kulje. Saksalaisen Motorradin mittauksessa v. 2006 saatiin huippunopeudeksi valmistajan ilmoittama 185 km/h (650 = 184 km/h) ja 0-100 km/h 5,4 s (650 = 6.0 s).

Tosin kun kävin omani Erkka Korpiaholta hakemassa, sanoi hän kokeilleensa, että melkein 200 km/h se kulkee (mittarin mukaan, ilmeisesti). :lol:
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja Raimo K » Su Helmi 28, 2016 6:39

raito kirjoitti:<snip>
Hienoa jos pleksi toimii noin hyvin, toivotaan. Aurinko lämmittää jo mukavasti ja linnut puhdistaa pönttöä.....kevättä tulossa

Kaksireikäinen on (todennäköisesti) Hondan Touring -pleksi, mikä antaa hyvän suojan, mutta lisää hieman sivutuuliherkkyyttä - kuuleman mukaan.

Mulla oli vakiopleksi, sitten Givin vähän korkeampi pleksi ja lopulta MRA Vario Touring eli sellaisella säädettävällä läpällä varustettu - eipä ollut suurta eroa. Korvatulppien kanssa ajelin, lähinnä yritin että pörrinkäisiä ei olisi tullut naamaan - kyllä tuli.
Nyt seiskasatasen pleksi yläasennossa, hyönteisiä tulee kypärän lakeen, ei alemmaksi, hyvä juttu (pituus 175). :P
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Su Helmi 28, 2016 8:58

Minä olen sen 186 kanssa ja pikkuisen saisi se etuikkuna olla korkeampi. Ehkä pari senttiä riittäisi. Ei mullakaan hyönteisiä juuri visiiriin tule. Kypärään kylläkin. Joksus oikein kopsahtaa. Olen kanssa ajatellut ostaa sen säädettävän ilmanohjaimen, mutta on vielä vaiheessa. Toiset kehuu ja sitä ensimmäiset ei. Tiedä sitten. Satasen verranhan se maksaisi ja se Kaoko-säädin kiinnostaisi kanssa. Jos ostan sen. Voi Cattimies olla yksimielisesti valittu se asentamaan. Niitä ilmanohjaimia näkee jonkun verran. Tuttavalla on afrikatwinissä ja kehuu. Sitten 1 kuuspuolsatasen mies otti sen pois. Ei tykännyt. Jos sen asentaminen pilaa pleksin, ostetaan uusi pleksi. Mulla alkaa jo olla aika naarmuinen. Vaikka olen yrittänyt kohdella sitä hellästi.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja raito » Ma Helmi 29, 2016 1:06

kun otin paikalla normaalin ajoasennon niin koko pää on pleksin yläpuolella. En tiedä miten muilla?
Wingissä katselin pleksin läpi. Mutta parempi jos pystyy katselemaan yli ilman sitä päänravistusta. Itikat ja melu ei haittaa. On sitä opittu visiiriä puhdistamaan jo monta kymmentä vuotta sitten. No tietty olisi mukavaa jos ei tarvitsisi niitä korvatulppia mutta se pienempi ongelma kuitenkin. Toisissa plekseissä näkyy sellaiset "reunalistat" aukoissa sekä yläosassa. Omassa ei ole. Liekö sitten vain poistettu .
raito

ViestiKirjoittaja evil » Ma Helmi 29, 2016 3:53

Minä pidän pleksiä alimmasa asennossa. Jos sitä ylemmäksi nostaa, niin pleksin aiheuttama pyörre osuu pahemmin kypärään ja melu nousee. Jos päätään nostaa, niin suhinat sen kun vähenee. Minulla uudempi seitensatanen, jossa pleksissä on pikasäätö, pleksin reunoista vaan kiinni, niin pleksi nousee ja laskee ilman työkaluja.
evil

ViestiKirjoittaja Cattimies » Ma Helmi 29, 2016 4:32

Sama juttu Evilin kanssa pidän fleksin alhaalla pääsääntöisesti,ellei keli ole kylmä tai sataa kaatamalla.Takaboxi aiheuttaa pientä nujuamista ajon aikana ja kypärään myös flexin ollessa yläasennossa.Säätö on helppo ja nopea 700:ssa.

Cattimies :shock: :roll:
Cattimies

Edellinen

Paluu Yleistä keskustelua