Moottoripyöräkortti halvemmaksi, nykysysteemi aiheuttaa harrastuksen, kaupan ja työpaikkojen katoamista.
Käykääpä kannattamassa:
http://www.moottoripyoramuseo.fi/kansalaisaloite/
Vempel-Ville kirjoitti:Minä olen suorittanut moottoripyörän kuljettajatutkinnon kesällä 1966 kun autokorttiin ei ollut varaa. Ja autokortin syksyllä 1968. Eli en aja ns. lahjakortilla.
Vempel-Ville kirjoitti:En osannut tuota aloitejuttua allekirjoittaa. Liian monimutkaista. Ja pankkitunnuksia en laita tuollaiseen. Oli mullakin ajokortissa aivoverenkiertohäiriöön saakka kaikki kirjaimet. Mulla ne oli tässä järjestyksessä ABCDE. Ja välillä se on ollut Poliisilaitoksella säilyksessä, vaikka moottoripyörä oli vain 500 cc customi. On niitä muitakin harrastoimintaan liittyviä lupia takkuisten takana. Hankkikaapa vaikka aseenkantolupa. Ompahan työläs homma. Ja sitten sen aseen hankkiminen, yhä paranoo.
evil kirjoitti:Pankkitunnuksiahan tuossa on pakko käyttää, jotta allekirjoitus on virallinen. Jos tuota ei ole vaatimuksena, niin saattaa joku vetää useampia "allekirjoituksia" joidenkin muiden nimissä.
evil:
Pankkitunnuksiahan tuossa on pakko käyttää, jotta allekirjoitus on virallinen. Jos tuota ei ole vaatimuksena, niin saattaa joku vetää useampia "allekirjoituksia" joidenkin muiden nimissä.
wx163ak kirjoitti:evil:
Pankkitunnuksiahan tuossa on pakko käyttää, jotta allekirjoitus on virallinen. Jos tuota ei ole vaatimuksena, niin saattaa joku vetää useampia "allekirjoituksia" joidenkin muiden nimissä.
Ei pankkitunnuksia ole pakko käyttää. Voi käyttää myös Mobiilivarmennetta tai Varmennekorttia (=poliisin antama sirullinen henkilökortti). Nuo molemmat on vähän hankalia, kun ensimmäisessä pitää olla puhelimessa mobiilivarmenne SIM-kortilla ja jälkimmäisessä ensin se henkilökortti (53€), joka on rekistöröity ja sen lisäksi tietokoneella kortinlukija (n. 35€)
Tuli kuitenkin tunnistauduttua pankkitunnuksilla ja allekirjoitettua aloite.![]()
<snip>
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa