MP-Maailma 10/2012

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ke Tammi 23, 2013 11:12

89 342 km on nyt mun DV:llä mittarissa, yli 100 000 pitäis olla syksyllä.
Erittäin luotettava pyörä. :D
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja Twini-Wingi » To Tammi 24, 2013 7:32

[quote="Raimo K"]89 342 km on nyt mun DV:llä mittarissa, yli 100 000 pitäis olla syksyllä.
Erittäin luotettava pyörä. :D[/quote

Miten on, onko venttiilivälyksissä ollut säätötarvetta? Itsellä on noin 78.000 km ajettu 2002-mallinen Ville ja jätin venttiilikopat avaamatta, kun juuri vaihdoin ilmansuodatinpatruunan ja sytytystulpat.

Käytettynä Saksasta ostamallani Reverellä ajelin takavuosina nelisenkymmentätuhatta kilsaa ja kun loppuajasta katsoin venttiilivälyksiä, ne olivat säätöalueen keskivaiheilla, juuri ihanteellisessa mitassa. Mutta kahdesti on myös tullut todettua vasemmalla olevan etusylinterin tulpan vaihtamisen haasteellisuus, kun katteet ja muu teknikka ovat paikallaan. Tuskin onnistuisikaan ilman Hondan työkalupussissa olevaa omaa tulpanavainta!
Twini-Wingi

ViestiKirjoittaja Raimo K » La Tammi 26, 2013 10:09

Twini-Wingi kirjoitti:Miten on, onko venttiilivälyksissä ollut säätötarvetta? Itsellä on noin 78.000 km ajettu 2002-mallinen Ville ja jätin venttiilikopat avaamatta, kun juuri vaihdoin ilmansuodatinpatruunan ja sytytystulpat.

En ole itse huoltanut, mutta ei ole koskaan mainittu mitään epänormaalia. :D

Bensapumppu meni viime kesänä, siinä kaikki. Ai niin, yksi etuhaarukan stefa, mutta siitä on paljon aikaa.
Iridium-tulpat on laitettu, niin ei tarvitse tulppiin koskea kovin usein.
Raimo K

Raimo K

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ma Tammi 28, 2013 5:21

Olen kerran tarkistanut venttiilin säädöt. On aika iso työ. Ensi kerralla eli tänä keväänä varmaan helpompi. Olettaisin, että 24-tuhannen välein riittäisi tarkastus.Nyt ajettu yli 50-tuhatta eikä mitään ongelmia :) Erittäin luotettava :D
wx163ak
Site Admin

Re: MP-Maailma 10/2012

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Pe Tammi 10, 2014 7:49

En minäkään oikein keksi, miksi se pyörä pitäisi purkaa. Ajoin syksyllä talliin suoraan 48 tuhannen kilometrin huollosta. Pitäisi sen kunnossa olla ja eilen vaikutti siltä, kun kauden avasin ja käytin pyörää ja ajoin 2,6 km. Kai siitä pitää penkki ottaa pois, että saa akun ylläpitolataukseen. Kyllä mun purkamiset on siinä.
Vempel-Ville

Re:

ViestiKirjoittaja mikkokui » Pe Tammi 10, 2014 10:25

Raimo K kirjoitti:
Twini-Wingi kirjoitti:Miten on, onko venttiilivälyksissä ollut säätötarvetta? Itsellä on noin 78.000 km ajettu 2002-mallinen Ville ja jätin venttiilikopat avaamatta, kun juuri vaihdoin ilmansuodatinpatruunan ja sytytystulpat.

En ole itse huoltanut, mutta ei ole koskaan mainittu mitään epänormaalia. :D

Bensapumppu meni viime kesänä, siinä kaikki. Ai niin, yksi etuhaarukan stefa, mutta siitä on paljon aikaa.
Iridium-tulpat on laitettu, niin ei tarvitse tulppiin koskea kovin usein.

juuri näin Inridium tulpat ! ne minäkin vaihdoin HETI koska ovat (yksi) haasteellisia vaihtaa :cry:
Ja plussana että toimii ! Triplasti kilometrejä normitulppiin,tosin hintakin on 18,40 € /kpl.
mikkokui

Re:

ViestiKirjoittaja Raimo K » Pe Tammi 10, 2014 11:43

evil kirjoitti:Tuossa jutussa tarkoitetaan sitä, että kun renkaanvaihdon yhteydessä joutuu takapyörän irroittamaan, pitää akselin boorit rasvata ennenkuin pyörä kiinnitetään takaisin.
<snip>

Kyllä rasvaa kuulemma pitää laittaa ja kun kävin MotoRaumassa renkaanvaihdossa ja kysyin asiaa, sanoivat että rutiinihomma on ko. rasvaus eli aina laitetaan. :-)
Raimo K

Raimo K

ViestiKirjoittaja evil » La Tammi 25, 2014 10:48

Mlybdeenirasvaa pistin booreihin, kun renkaan vaihdoin, se kait on sopivinta tuohon käyttöön.
evil

ViestiKirjoittaja mikkokui » Su Tammi 26, 2014 9:12

8)
mikkokui

Edellinen

Paluu Yleistä keskustelua