Kypäräpuhelin

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Kypäräpuhelin

ViestiKirjoittaja Justus2003 » Ti Heinä 10, 2012 11:14

Millaista kypäräpuhelinta suosittelisitte? Itselläni on shoen kypärä ja miehelläni on arain kypärä..

Kiitos jo,etukäteen :D
Justus2003

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ke Heinä 11, 2012 7:39

En osaa suositella, kun on kokemusta vain Interphonesta. :?
Meillä molemmilla on Arain umpikypärät. Toinen on Chaser ja toinen vastaava vanhempi malli.
Kokemuksia Interphonesta: Asentaminen ei kovin hankalaa. Elektroniikka mötikkä oli aluksi kiinni muovilevyillä puristamalla, mutta levy murtui ja nyt on kiinni toisella vaihtoehdolla eli tarralla ja on pysynyt hyvin. Mikrofonin suojavaahtomuovia pitää varoa, että ei lähde irti ja häviä.
Kyseessä on malli, jossa vain toinen kuuloke eli musiikkia ei viitsi kuunnella, mutta ei sitä ajaessa muutenkaan tulisi kuunneltua. Kuuluvuus kohtuullinen. Kuuluu myös kuulosuojaimien kanssa, kun voluumi on täysillä. Yli 150 nopeudessa ei oikein enää onnistu keskusteleminen (pätkii?).
Akku kestää päivän vaikka yhteys olisi koko ajan päällä. Jos käyttää vain tarvittaessa puhumiseen useamman päivän. Verkkovirtalaturi aika pienikokoinen ja ladattu iltaisin hotelleissa. 12V laturia ei ole.
Yhteydet toimivat niin toiseen kypäräpuhelimeen, Zumoon kuin puhelimeenkin. Tosin yleensä puhelin ei ole kytkettynä. Jotta kaikki kolme toimisivat loogisesti, pitää kytkentäjärjestys olla oikea.
Puhelun aloitus kummasta kypärästä tahansa mötikän nappia painamalla. Aloitusnappi aika jäykkä, mutta onnistuu myös jäykillä hanskoilla. Kytkeytyminen kestää välillä usean sekunnin ja tilanne voi mennä ohi. Ei kovin looginen, kun eka piippaus yhdistää puhelimeen ja vasta toinen toiseen kypärään.
Interphone ollut käytössä yli neljä vuotta eikä ole ollut toiminnallisia ongelmia. :)
Ari
wx163ak
Site Admin

moi

ViestiKirjoittaja jarauv » Ma Heinä 16, 2012 8:34

sena merkkiset ostin ..tänä kesänä ollu käytös ja itellä ollu hyvä ainakin ..avattavakypärä nolan ..kahen kypärä paketti 299e ..on kans töis käytös...http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... .....tulee lataus joko ubs tai verkkovirral...rxtx tampere googleen niin löytyy
jarkko/sari
jarauv

Re: Kypäräpuhelin

ViestiKirjoittaja Timppa71 » Ti Maalis 26, 2019 6:35

Tuli hommattua tuollainen SENA 20S EVO kypäräpuhelin.
Onko kenelläkään vastaavaa laitetta ja mitkä on käyttäjäkokemukset?
Lisäksi ostin samaa sarjaa SENA PRISM kameran, jolla saa sitten filmata ajopätkää reissujen aikana.
Tuota kameraa olen jo tyypännyt autossa ja kuvan laatu on mielestäni erinomainen.

Puhelimeen saa parittelua 8 muuta kypäräpuhelinta ja voi jutella ajon aikana isommankin porukan kesken.
Kantomatkaa tuo valmistaja lupaa puhelimelle jopa pari kilometriä.
Pitäneenkö lainkaan paikkaansa?

Suomen kielellä se ainakin juttelee joka mulle on tärkeää, niin ei tarvi Google kääntäjää alkaa ajon aikana etsimään. :lol:
Timppa71

ViestiKirjoittaja Sinipiika » Ma Heinä 08, 2019 8:54

Minä hankin pitkän pohtimisen jälkeen Gardo Freecom2+ - puhelin parin. Miellä frouvan kanssa Schubertin C3 avattavat kypärät.
Ensin aioin hankkia Schubertin C3-malliin "suoraan istuvat" kaulukset , mutta tuon Gardon kahden kypärän paketin sai käytännössä samalla rahalla kuin yhden Schubertin - ja kaiken kukkuraksi Schubertin tekniikka taitaa olla Gardon käsialaa ?

Miten vain, ekan vekottimen asennukseen meni aikaa jonkin verran, kun asiaa joutui pähkäilemään ja kokeilemaan.
Frouvan kypärään taisi mennä 15 min aikaa, asennusta hidasti keskustelu kypärän omistajan kanssa...

Lauantaina ekan kerran koeponnistimme laitteidn toiminnan tekemällä n. 100 km kierroksen Pirkanmaalla - uskomatonta, miten hyvin laite kompensoi melua, nopeusvaihtelulla 0 - 100 km/h ei ollut juurikaan vaikutusta - puhe kuuului molempiin sunntiin tosi hienosta. Minulla on kyllä tuulisuoja yläasennossa + vielä pieni lippa heittämässä ilmaa - kypärämelua ei juurikaan ole. Kaupunki nopeudessa voi pitää koppaa auki eikä takapenkki marmattanut suhinoista - mikki toki pitää olla melkein suussa.

Itse keskusyksikön nappulat ovat kyllä niin pienet, että ei niitä juuri muuta kesähanskalla pysty hiplaamaan - en ole katsonut, saako Gardon malliin stongaan kiinnitettävän ohjausyksikön? Radion käyttö ajon aikana on kokeilematta, puhelin toimi hienosti.

Olen tyytyväinen ja suosittelen lämpimästi - ainakin jos haluaa keskutella ajon aikana. Meillä frouva on kritisoinut yllättäviä käännöksiä, monttuja yms. ylläreitä. Nyt niistä voi varoittaa - jos muistaa
Sinipiika

ViestiKirjoittaja Timppa71 » To Heinä 11, 2019 8:04

Sinipiika kirjoitti:Itse keskusyksikön nappulat ovat kyllä niin pienet, että ei niitä juuri muuta kesähanskalla pysty hiplaamaan - en ole katsonut, saako Gardon malliin stongaan kiinnitettävän ohjausyksikön? Radion käyttö ajon aikana on kokeilematta, puhelin toimi hienosti.

Ostin SENA:n ohjausyksikön stongaan, mutta sitten pidin sitä investointia ihan turhana kokeilun jälkeen.
Vein sen takaisin kauppaan ja he hyvitti hinnan mulle takaisin.
Loppuviimein ohjaan kuitenkin puhelinta puhelimen ohjainnapeista.
Timppa71

Paluu Yleistä keskustelua