MOTORISTIKIRKKO

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

MOTORISTIKIRKKO

ViestiKirjoittaja jarauv » La Huhti 09, 2011 8:31

KUKA LÄHTEE TAPAHTUMAAN ? JOS SOVITAAN JOKU AIKA KUPITTAAN CITTARIN PARKKIPAIKAL ENSIN ..............

DRIVE IN LIETO
7.5.2011 klo 15

Herra varjelee kaikki sinun askeleesi,
sinun lähtösi ja tulosi nyt ja aina. Ps. 121:8.

Motoristikirkko avaa ajokauden jo 31. kerran

Motoristit kokoontuvat Liedon valtakunnalliseen motoristikirkkoon jälleen äitienpäivän aattona. Tämänvuotinen drive in -motoristikirkko on tapahtuman 31. juhlavuosi. Ensimmäinen motoristikirkko pidettiin Liedossa 1981 ja paikalla oli tällöin ainoastaan 200 moottoripyörää. Ensimmäisistä vuosista motoristikirkko on kasvanut valtakunnalliseksi motoristien yhteiseksi ajokauden avaukseksi. Tapahtuma järjestetään pääasiassa talkoovoimin ja eri tehtävissä toimii yli 200 vapaaehtoista. Motoristikirkkoon odotetaan yli 3000 moottoripyörää.

Messua edeltää klo 12 alkava kokoontuminen paraatia varten Turun Kupittaalle. Moottoripyöräparaati Turusta Lietoon lähtee klo 13.30. Moottoripyörät jaetaan muun liikenteen sujumisen turvaamiseksi neljään osaan, jotka lähtevät Kupittaalta 5 minuutin välein.

Moottoripyöräkerhoja pyydetään keräämään omia ryhmiä ja ajamaan ryhmäajona Kupittaalle. Liikenneohjaajat opastavat paikan päällä pyörät paraatia varten oikeisiin paikkoihin.

Motoristikirkko on drive in -tapahtuma eli pyörillä ajetaan suoraan "kirkkoon". Kirkkona toimii Liedon harmaakivikirkon vierelle pystytetty lava ympäristöineen. Kirkonpenkkinä on oma pyörä. Alttaritauluna on kirkko, taivas ja kuusiaitaan kiinnitetty teksti: "Herra tahdon ajaa oikeaa tietä". Messua vietetään kokonaisuudessaan taivasalla. Ehtoollisenjakopisteitä on kirkon lisäksi ulkona. Jumalanpalveluksen ylistysosa toteutetaan "motoristien uruilla" eli koneita käyttämällä.

Motoristin psalmi

Tahdon ylistää sinua taivaan ja maan Jumala,
joka olet luonut maailman.
Tahdon kiittää sinua, joka näytät minulle
mäet ja järvet, niityt ja metsät.
Tahdon ylistää sinua,
joka levität sileän tien minun eteeni.
Herra, kun tunnen vauhdin viiman kasvoissani,
vaistoan sinun virkistävän armosi.
Herra, kun minä kiihdytän pyörääni,
tunnen tuulahduksen sinun ikuisuudestasi.
Kun minä näen puitten ja peltojen kiitävän ohitseni
iloitsen elämästäni.
Kun minä annan moottorini laulaa,
päästän elämäniloni valloilleen.
Herra, minä kiitän sinua nuoruuteni ilosta.
Kuitenkin Herra, kun ajan huomiseen, niin en tiedä,
näenkö enää iltaa.
Herra varjele minua onnettomuudelta ja vaaralta.
Suojele minua tiellä ja
varjele minun nuoruuteni kuolemalta.
Herra, minä tahdon ylistää sinua raikkaassa vauhdin viimassa,
niin kauan kuin minä olen vielä nuori.

Bernd-Jürgen Haman
Suom. Erkki Marttinen

Ajoreitti

Kokoontuminen Kupittaan urheilukentälle. Ajoreitti Lietoon:
Hippoksentie - Uudenmaantie - Uudenmaankatu - Hämeenkatu - Hämeentie - Hämeen valtatie - Kirkkotie.

Järjestäjät: Liedon seurakunta, Liedon kunta, Lieto MC 2000, Turun Moottoripyöräilijät, Gospel Riders ja Autoliitto.

Lisätietoja:
VS. tiedottaja Hanne Tuulos p. 489 4122, 050 598 0743, hanne.tuulos@evl.fi
VS. nuorisotyönonjaaja Yvonne Smidtslund, p. 489 4 130, 0500 630 251, yvonne.smidtslund@evl.fi

Toukokuu 2011
jarauv

ViestiKirjoittaja Raimo K » Su Huhti 10, 2011 8:15

Vierastan ISOJA joukkotapahtumia, mutta Sittarin parkkipaikalle voisin kyllä tulla.
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

Paluu Yleistä keskustelua