Deauvilleä mieleni tekevi?

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Deauvilleä mieleni tekevi?

ViestiKirjoittaja jp-84 » Ma Maalis 03, 2014 5:44

Terve vaan.

Ajokauden lähestyessä pyörän vaihto lähenee ja ajatuksena olis matkamallin vekotin.

NT tuntuisi järkevimmältä vaihtoehdolta keveytensä ja hintansa puolesta.
Ei meinaa maltaa odottaa koeajokelejä :) Kävin koeistumassa ja vaikutti kyllä käteen sopivalta mutta millainen se on ajaa? Lähinnä mietin miten pääsee tuulelta piiloon ja millainen kypärämelu (174cm)? Tavoitteena saada hiljainen ja mukava ajettava maantiennielijä.
Tehottomuus ei tule yllätyksenä koska alla on nyt XL 650 transalp, joten tekniikka on aika tuttua.
Kiikarissa NT 700 -06 Onko noissa jotain erityistä tarkistettavaa oston yhteydessä? Polttoainepumpusta luin jostain mutta onko -06 ylöspäin ko. ongelmaa?

Kattelin myös bemareita ja pannaria mutta ovat niin raskaita ja kalliita. Jotenki NT tuntuu itselle sopivammalta varsinkin kun ajan oikeastaan aina ilman matkustajaa.
jp-84

Re: Deauvilleä mieleni tekevi?

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Ma Maalis 03, 2014 9:01

Mulla on -07 ja ajettu vähän yli 48 000 km. Ei mitään ongelmia. Ostin sen aikoinaan selvin päin. Ei se nyt niin kovin kevyt ole: 254 kiloa. Mutta sinun mittainen pääsee tosi hyvin tuulen suojaan, kun minäkin välttävästi pääsen 186 cm. Olet lienee lukenut tätä foorumia. Eli tiedät kulutukset ja tankillisella 19,7 l pääsee yli 400 km. Ei minun pyörässä ainakaan ole bensapumppu reistannut. Ei muuten mikään muukaan kohta. 1 ajovalon polttimo on mennyt ja muutama pari renkaita.
Niilläkin pääsee ihmisiksi ajaen jopa 18 000 km. Akkukin on vielä alkuperäinen ja lähti tämän vuoden puolellakin sillä käyntiin. No kauanko, jää nähtäväksi. Laitoin etulokasuojaan englannista tilaamani 10 sentin jatkeen, nyt ei jäähdyttäjään ja moottoriin lennä kuraa niin paljon. Viime kesänäkin 3 eri valtion alueella 9881 km. Ja kävin perillä matkailunähtävyyspaikalla Julma Ölkky. Eli pääsee sillä soratielläkin. Olen ollut sellaisen halvan kolmen-neljänkympin akun kannalla, mutta empä taida enään olla. Tuo tulee halvemmaksi. Osta vaan teauville ja tule joukkoon tummaan. Kyllä se parhaasta päästä ajelupyörä on. Olen ajanut vaimoni kanssa kaksistaankin ja nou proplem. Ei vaikuta edes kulutukseen juuri mitään.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Ma Maalis 03, 2014 9:03

Ja jos ostat sen pyörän ja ei mukana tule ohjekirjaa, mulla on koneella. Pyynnöstä lähetän sähköpostilla. Se on suomen kielinen.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ma Maalis 03, 2014 10:53

Samaa mieltä Vempel-Villen kanssa :-)

Olen nyt ajanut 2006-mallisella Deauvillellä viime kesänä 6.249 km ilman ongelmia. Pyörä on Saksan tuontia ja mittarissa nyt 28.217 km - huoltokirja tuli mukana ja kilometrit mitä suuremmalla todennäköisyydellä oikein. Edellisellä 2003-mallisella ajoin 91.708 km, ainoa ongelma oli se kuuluisa bensapumppu 88.286 km:n kohdalla. Ruiskukoneessa ei tätäkään ongelmaa pitäisi olla.

Pleksi on minulla ylemmässä asennossa ja 175-senttiselle sopiva - uudemmissa malleissa on useampia asentoja.
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ti Maalis 04, 2014 8:59

Samaa mieltä muiden kanssa eli suosittelen matkapyöräksi, jos tehot riittää. Minulla on 2008 ja mittarissa noin 70000 km. Vain akku, etuvalopolttimo, takajarrupalat ja renkaita vaihdettu. Puolet ajosta on ollut kaksi päällä ja hyvin on kulkenut. Sorallakin voi mennä jopa kaksi päällä kunhan ei ole kovin paljon irtonaista. Hyvin kestää pomppuisempaakin tietä, mutta ei ole enduro eli isoimmat montut iskee läpi kuljettajaan ja matkustajaan, mutta ajosuunta säilyy. Kypärämelua on tai ei ole. Riippuu kypärästä, tuulen suunnasta, pituudesta, istuma-asennosta ja tuulilasin korkeudesta. Itse käytän tulppia yli 80 nopeudessa. Hyvä ja kestävä pyörä hintaansa nähden :P
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja evil » Ti Maalis 04, 2014 2:12

Minulla vuoden 2011 mallia oleva deauville NT 700 ABS-jarruin, ajettu noin 18 tkm. Ei ongelmia, tehoa ihan sopivasti ja matkapyöräksi paino kohtuullinen, mukava pyöritellä myös taajamissa. Varmaankin pyörä taloudellisemmasta päästä, kulutus normaaliajossa lähellä 4 l/100 km. 700:ssa on ruiskukone, joten eipä siinä edes liene sitä vikaantuvaa polttoainepumppua kuten on 650:ssä, jossa vielä on kaasarikone. Tehoa on ihan riittävästi matka-ajoon. Kypärämelun aiheuttaa pleksin aiheuttama pyörre. Uudemmissa malleissa on pikasäätöinen pleksi ja ainakin omalla kohdalla(pituuteni 181 cm) melu on alhaisempi, kun pleksi on alhaalla. Jos tuolloin nostaa hieman päätään, niin melu on todella vähäinen, kypäränä Schubert. Että tuo pleksi toisaalta suojaa viimalta, mutta aiheuttaa sen kypärämelun.
evil

ViestiKirjoittaja Lattika » Ti Maalis 04, 2014 8:41

Minä hain "Willen" hyvään perheeseen lokakuussa 2007 Kouvolan Menokoneesta, sitä kauppaa en ole koskaan katunut. Ainut huono puoli on , että Deauvillen omistaminen aiheuttaa riippuvuutta ja talvella masennusta, kun ei pääse kokemaan ajonautintoa. Tulevana viikonloppuna ehkä käyn avaamassa ajokauden. Deauville on toiminut loistavasti, tosin renkaita täytyy uusia ja bensaa lisätä välillä, akku on uusittu, kilometrejä on kertynyt noin 72 000 km. Nautinnollisia ajohetkiä kaikille Deauvillereille tulevalla kaudella!
Deauville 700, 2011, punainen
Lattika

ViestiKirjoittaja jp-84 » Ti Maalis 04, 2014 10:11

Eipä se auta ku odotella ilmoja että pääsee kokeilemaan. Eiköhän tuo tule ostettua jos vain saan pleksin säädettyä sopivaksi.
Transalppiin ei kyllä saanut viritettyä sopivaa pleksiä, aina jumalaton jumputus potassa. Otin sitten koko pleksin pois niin tulipa hiljaista mutta pidemmillä reissuilla kaipaa tuulen suojaa.
jp-84

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ke Maalis 05, 2014 10:13

Korvatulpat ei maksa paljon! Kannattaa ehdottomasti käyttää, mikäli aikoo kuulla vanhempanakin.
Raimo K

Raimo K

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ke Maalis 05, 2014 2:43

Olen 177 pitkä (tai lyhyt miten sen haluaa sanoa) ja minulla tuulilasi säädettynä yläasentoon (2008:ssa erilainen kuin 2006:ssa) tulee niin korkealle, että pitää katsoa läpi eli säätö riittää aika monelle. Ostin kesällä Louis'ilta MRA X-SCREEN*TOUR*SPOILER -ohjaimen ja nyt alle 100:n nopeuksissa ei tule niin paljon kypärämelua kunhan ei ole sivutuuli. Tosin joissain olosuhteissa melua tulee jopa enemmän, mutta siihen varmaan auttaisi ohjaimen kallistaminen eri asentoon. :?:
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja PaiviVesa » Ma Maalis 10, 2014 6:45

Moi,
Vanhempien kaasarikoneiden bensapumppuongelmakin on helppo ratkaista ihan kotikonstein. Katelkaa tekniikkaosion tarinoita, eli ei kannata pelätä vanhempiakaan malleja. Mukava matkapyörä todellakin ja varmasti aiheuttaa masennusta talvella ! Vaimon kanssa ajettu ensimmäinen kesä Villellä ja tyytyväisiä ollaan. Tankkilaukku auttaa melussa ja varsinkin tuulen pyörteissä originaalipleksillä. Bensaa 4l satasella koko varustuksella, jarrupalat vaihdettu 36tkm ja ne kuuluisat kärjet bensapumppuun diodin kera. Morjestellaan kohta tienpäällä, että päästään tästä masennuksesta :)
T: Vesa ja Päivi
PaiviVesa

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ti Maalis 11, 2014 10:11

Joo, eikä se bensapumpun vaihto mikään erityinen kustannus ole sekään vaikka alkuperäiseen Hondan pumppuunkin vaihtaisi - 256 euroa maksoi homma Bike Worldissa - 1 pumppu per 8 vuotta ei budjettia kaada.
Raimo K

Raimo K

ViestiKirjoittaja Patukka » Ke Maalis 12, 2014 8:58

Raimo K kirjoitti:Joo, eikä se bensapumpun vaihto mikään erityinen kustannus ole sekään vaikka alkuperäiseen Hondan pumppuunkin vaihtaisi - 256 euroa maksoi homma Bike Worldissa - 1 pumppu per 8 vuotta ei budjettia kaada.

Joo, ja jos ei halua marmoritiskille rahojaan kantaa löytyy ihan kotomaasta Pierburgin pumppua, samaa jota Afrika Twineihin on asennettu, sunnilleen sataseen ja kestää sitten isältä pojanpojalle. Briteissä näytti halvin Villen pumppu maksavan reilun 70,00 puntaa eli sekin vajaan satasen. Käytännössä tilanne taitaa kuitenkin olla sellainen että useimmissa pumpun vikaantumistapauksissa riittää kärkipaketin vaihto ja diodin asennus mikä on sellainen 15-20 minuutin homma, rauhallisesti tehden.
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja Raimo K » To Maalis 13, 2014 11:24

Briteissä suositaan Facet-merkkistä pumppua.
Raimo K

Raimo K

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Pe Maalis 14, 2014 10:56

No, onko siitä pyöräkaupasta tullut tarvista? Kerro meille.
Vempel-Ville

Seuraava

Paluu Yleistä keskustelua