Ei enää rekisteriotetta

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Ei enää rekisteriotetta

ViestiKirjoittaja mara50 » Ti Maalis 22, 2016 10:04

Vuodenvaihteen tienoilla myin Bemarin GSA:n pois (kävi raskaaksi, vanhalle miehelle... :mrgreen: :shock: ) ja sovin alustavasti Korpiahon Erkan kanssa -06 Deauvillen hankinnasta. Eilen kävin sitten viimeistelemässä kaupan :P Vakuutusyhtiössä sitten ilmeni minulle uusi asia: uutta rekisteriotetta ei enää tulosteta. Eikä otetta tarvitse pitää mukana ajossa, tarvittaessa poliisi tarkastaa omistus- ja vakuutusasiat tietokoneelta. Olin aika ällistynyt, oli mennyt uutinen ohi silmien. Trafin sivuilta ( http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... titodistus ) löytyy tietoa asiasta. Ulkomaanreissuilla paperi tarvitaan entiseen tapaan, voi kai tulostaa Trafin sivuilta, tai vak.yhtiöstä, tai konttorilta.
Seisonta-aikaakaan ei sitten enää ilmoiteta vakuutusyhtiöön, vaan tehdään itse väliaikainen rekisteristä poisto Trafin sivujen kautta, kustannus 8€.
Näin se maailma menee eteenpäin :shock:
mara50

Re: Ei enää rekisteriotetta

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ti Maalis 22, 2016 4:43

Onnea vaan "uudelle" Deauvillelle - 2006 malli on mullakin - ja Erkalta ostettu. :P
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja makoski » Ti Maalis 22, 2016 8:36

Olenkin ihmetellyt miksi rekisteriotetta ei ole missään näkynyt. Ei onneksi posti olekaan hukannut kuten ensin pelkäsin. Miten omistajanvaihdokset nykyisin tehdään, meneekö nekin jollain sähköisellä palvelulla?
makoski

ViestiKirjoittaja mara50 » Ti Maalis 22, 2016 11:11

Raimo K, muistan jostain sun kuvasta, että sun pyörä olis kullanvärinen vai onko pronssi se oikee termi? Jos muistikuva on oikee, niin sitten ollaan ku veljekset. Mulla samanvärinen, 2006. Ja Erkalta ostettukin vielä!
Vakuutusyhtiön kaveri sitä omistajanvaihdosta mulle selitti mutta ei oikein mennyt jakeluun. Käsitin, että Trafista saa jonkinlaisen varmennenumeron, joka sitten annetaan ostajalle. Kauppakirjan liitteeksi sit kai?
Trafin sivuilta käsitin, että teknisen osan saa ilmaiseksi halutessaan, tarvitaan siis esim. ulkomaanreissuilla. Ja luovariosankin saa jos maksaa jotain hiukan? Eli vaikuttaa siltä, että tää on nyt sitten taas omia suomalaisia systeemejä. Tietty kätevää kun ei tarvii lappua kuljetella. Mutta lienee ihan ja ainoastaan supisuomalainen systeemi?
mara50

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ke Maalis 23, 2016 12:13

Joo, pronssi (tai kulta tai metalli-beige) oli vuoden 2006 väri. :lol:
Raimo K

Raimo K

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ke Maalis 23, 2016 4:58

Kun enää ei saa uusia Deauvilleja, niin eikö voida katsoa, että olette ostamalla Saksasta tuodun pyörän, rikastuttaneet Deauville kantaa Suomessa :P Lisää vaan Deauvilleja :!:
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja Raimo K » Ke Maalis 23, 2016 5:41

Näin on asia! :lol:
Raimo K

Raimo K

Paluu Yleistä keskustelua