Vakuutusmaksuista

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

Vakuutusmaksuista

ViestiKirjoittaja Katza » La Maalis 12, 2016 8:35

Heippa, Enpä nähnyt ainakaan pikasilmäyksellä ketjua vakuutusmaksuista, joten sellaisen nyt aloitan.

Itselläni vakuutukset sekä autoon että Villeen Ifissä, sillä olen sen halvaksi todennut. Deauville 650 2004, liikennebonus 25% ja kasko sen 70%, hintaa vuodessa 420 ja ympärivuotinen on.

Mites muilla??
Katza

Re: Vakuutusmaksuista

ViestiKirjoittaja evil » La Maalis 12, 2016 9:19

Minulla vakuutukset lähitapiolassa, liikenne ja kasko, kummatkin bonus 70%. Kaskossa hirvi- , palo- ilkivalta- etc. 200 euron omavastuulla ja kyseessä deauville 700 vm. 2011 ABS-jarruin(alennus 5%) ja vakuutus ympäri vuoden.
Liikenne 177,37 eur ja kasko 261,58 eur eli yhteensä 438,95.
Hinnasta tulee vielä s-bonusta 3-4 % . Kilpailuttamalla hintaa varmaankin saisi alemmaksi, mutta kun koko vakuutuskanta on samassa firmassa, niin pitäsi kilpailuttaa koko röntti kerralla, jotta tulisi tuntuvaa etua. Ei nuo vakuutusyhtiöt paljon uskollista asiakasta suosi, jatkuvasti firmaa vaihtavat tästä hyötyvät. :roll:
evil

ViestiKirjoittaja Lattika » La Maalis 12, 2016 9:22

Sain Moottoripyörämessuilla 2016 tarjouspyynnön Ifistä, Deauville 700 NT 2011 vakuutuksesta, joka oli noin 300 euroa halvempi, kuin Fennialla, vakuutukset meni vaihtoon.
Deauville 700, 2011, punainen
Lattika

ViestiKirjoittaja Cattimies » Su Maalis 13, 2016 2:47

Honda Deauville NT 700 VA vm.2013 LähiTapiola Kasko/liikenne bonus 70% ajokausivakuutus noin 540e.nettokausi huhtikuusta/lokakuun loppuun.Ajan toukokuusta /syyskuun loppuun saan palautusta n.100e.eli nettoa jää 440e./vuosi.Hintaan sisältyy erilaisia keskittämis ym.alennuksia.

Cattimies 8)
Cattimies

ViestiKirjoittaja Raimo K » Su Maalis 13, 2016 6:48

OP Pohjolassa näyttäisi mun Isokasko olevan 244,74 € ja liikennevakuutus 183,86 €, yhteensä 428,60 €. 70% bonus. Enpä taida viitsiä enempää kilpailuttaa?

Pienempien kaskojen varkausvakuutus ei ole voimassa Baltiassa eikä Puolassa (eikä tämänkään Venäjällä eikä Valko-Venäjällä ym.).
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja evil » Su Maalis 13, 2016 7:16

Kun tuo pyörä ja mies vanhenevat, niin jossain vaiheessa taitaa tuo Kasko olla hinta/hyöty-suhteeltaan huono. Jos sitä "lipat" vetää ja remonttia tulee, taitaapa mies viisastua ja siirtyy muihin kulkuneuvoihin :roll:
evil

ViestiKirjoittaja Raimo K » Su Maalis 13, 2016 9:49

Saas kattoo... mutta jos itse tulee kuntoon, moottoripyöräily jatkuu. Yksi iso mälli on ollut - peurakolari - ja jokunen pienempi, mutta vielä henki pihisee.

Ja jos ei ole vakuutusta, kyllä harmittais (ainakin minua). :mrgreen:
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Ma Maalis 14, 2016 12:49

Minä kämmäsin kanssa yhtenä keväänä tuolla teauvillellä. Kun pyörä käytiin ostamassa Seinäjoelta kyydin tarjonnut tuttava painosti ottamaan kaskon. No nyt sain pikkuisen takaisin. Kaskoja ollut yhtäkyytiä reilu 40 vuotta, eli persneton puolella ollaan ja reilusti. 2 korvausta, tuo edellä mainittu ja yks palovaurio auton johdoissa. Mutta niihin maksuihin on mennyt pitkä penni ja myöhemmin sentti.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja evil » Ma Maalis 14, 2016 4:53

Minulla autossa ollut kasko kohta 30 vuotta ja ei yhtään ole tullut vastinetta vakuutusmaksuille. Kerraa peruutin takapuskurin vaihtokuntoon(korjaus maksoi siihen aikaan itse maksaen noin 3000 mk). No laskin omavastuun ja bonusten menetyksen ja tulin siihen tulokseen, että halvemmaksi tulee, kun maksan itse vahingon, ei siinä olisi ollut kyseessä muu kuin että vakuutusyhtiö lainaa minulle rahaa pirunmoisella korolla. Lisäksi autokorjaamoilla on oma taksansa vakuutustarkastastajalle ja tavalliselle kuluttajalle, pistävät mehevät lisät vakuutuyhtiöiden laskuihin. :shock:
evil

ViestiKirjoittaja laakspe » Ma Maalis 14, 2016 6:38

Mulla vakuutukset Ifissä, vuodenaikahinnoiteltu liikennevakuutus 296,10 € (bonus 45%). Kaskossa 70% bonus, hinta 234,01 €. Eli yhteensä 527,11€. Niin ja se pyörä on vuoden 2005 NT650V.
laakspe

ViestiKirjoittaja Patukka » Ma Maalis 14, 2016 6:44

laakspe kirjoitti:Mulla vakuutukset Ifissä, vuodenaikahinnoiteltu liikennevakuutus 296,10 € (bonus 45%). Kaskossa 70% bonus, hinta 234,01 €. Eli yhteensä 527,11€. Niin ja se pyörä on vuoden 2005 NT650V.

Hassua, minulla vastaava pyörä tosin vm.2000, sama yhtiö, bonuksia 40% ja vakuutusmaksu liikennevakuutuksessa ~220 euroa, myöskin vuodenaikahinnoiteltu. Kaskoa ei taas tuollaiseen parin- kolmentonnin pyörään juuri kannata ottaa.
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja John02 » Ma Maalis 14, 2016 8:26

Mulla on Deauville vm.2002, ilman boonuksia perusvuosimaksu 409,01€ ja 45%+Metallin alennus, maksuksi jää 200,21€ ja on vuodenaikahinnoiteltu eli ympäri vuoden voimassa. Kaskoa ei enää kannata noin halvassa pyörässä minunkaan mielestäni pitää.
Viellä vakuutus asiaa senverran, että mulla oli vähänaikaa sitten matkailuauto ja sen kasko- ja liikennevakuutus oli noin
300€ yhteensä kalliimpi If:ssä kuin Lähi-Tapiolassa. Taas nykyisen volvon kasko- ja liikennevakuutus on Lähi-Tapiolassa n. 200€ kalliimpi kuin If:ssä. Tämä vaan tiedoksi, että ei se sama tuttu vakuutusyhtiö aina ole halvin eri autoille tai moottoripyörille. Ja ettei olis liian selvä niin pojan 125cm3 Honda oli taas If:ssä tosi kallis, kun taas sen aikainen Lähivakuutus tarjosi vakuutuksen edullisesti.
En ole keskittänyt vakuutuksia, vaan hajauttanut ne. Ja jokainen katsoo tietenkin itse kuinka paljon viitsii nähdä vaivaa näiden vakuutuksien eteen ja kannattaako se.
Festina lente. (Kiiruhda hitaasti)
John02

ViestiKirjoittaja Cattimies » Ma Maalis 14, 2016 10:36

Tälläinenkin vaihtoehto olisi vakuutus säästöihin liikenteestä poisto mahdollistui Trafin kautta eikä tarvitse viedä kilpiä pois.Poisto maksaa 8e.Liikenteeseen ottoilmoitus Trafille on ilmainen lue http://www.smoto.fi/wp-content/uploads/ ... MOTO-1.pdf

Cattimies :shock: :?:
Cattimies

ViestiKirjoittaja Patukka » To Huhti 28, 2016 7:11

Cattimies kirjoitti:Tälläinenkin vaihtoehto olisi vakuutus säästöihin liikenteestä poisto mahdollistui Trafin kautta eikä tarvitse viedä kilpiä pois.Poisto maksaa 8e.Liikenteeseen ottoilmoitus Trafille on ilmainen lue http://www.smoto.fi/wp-content/uploads/ ... MOTO-1.pdf

Cattimies :shock: :?:

Ympärivuotista vakuutusta ei voi katkaista liikennekäytöstä poistolla vaan vakuutusmaksu on maksettava koko vuodelta oli pyörä liikenteessä tai sitten ei. Samoin seisonta-ajalliset vakuutukset painottuvat, useimmilla vakuutusyhtiöillä, maksuiltaan kesäkuukausiin jolloin talviajalta ei juuri vakuutusmaksupalautusta kerry. Tämän lakimuutoksen tarkoitus on mahdollistaa tulevan käyttömaksun katkaisu ei niinkään antaa mahdollisuutta vakuutusmaksusäästöihin.

Käytännöt kannataa tarkistaa omasta vakuutusyhtiöstä sillä mitään yhdenmukaista toimintatapaa ei ole.
BMW F650, BMW R1100S Ex: NT650V
Patukka

ViestiKirjoittaja evil » To Huhti 28, 2016 7:18

Eipä kai tuo jatkuvasti voimassa oleva vakuutus ole paljokaan kalliimpi ja jos toisaalta pitää mopoa vain muutaman kuukauden vakuutuksessa vuoden aikana niin bonukset eivät kerry. Ja koskaan ei tiedä, milloin ajokausi alkaa, joskus ajetaan jo maaliskuun puolessavälissä ja syksyllä marraskuun lopussa.
evil

Seuraava

Paluu Yleistä keskustelua