MP-Maailma 10/2012

Vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta!

MP-Maailma 10/2012

ViestiKirjoittaja Villemake » Pe Joulu 07, 2012 10:53

Käykääpäs kaikki Villeristit lukemassa juttua käytetystä Villestä ko. lehdestä. Herrasmiespyörä, joka "viedään käsistä", kuten jutun teon aikana pääsi käymään. Valoja moitittiin huonoiksi, olen samaa mieltä. Onneksi täällä pohjoisessa on valoisat yöt :lol: . Ja perän boorien rasvaushan on itsestäänselvyys kaikissa keppivetoisissa pyörissä takakumin vaihdon yhteydessä. Pitäis varmaan olla liikkessä itse vieressä seuraamassa ko. operaatoita että tulee varmasti tehtyä. Ajokelejä tässä odotellaan malttamattomana... :P Viikon päästä lähtö pariksi viikoksi Thaimaahan ja jos sattuu pyörävuokraamosta Ville löytymään... se on menoa sitten :shock: . Voi olla että ei löydy :evil: .

Dv 650 -04 punainen, ready to go
Villemake

ViestiKirjoittaja Raimo K » Pe Joulu 07, 2012 11:16

Joo, hyvä ja asiallinen juttu DVstä on se. :D
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja mikkokui » Su Joulu 09, 2012 12:53

Kyllähän villeä kehuttiin. Kyllä valo voisi parempikin olla,varsinkin kun "vähän vanhempana" tarvitsee muutenkin lisää valoa.Tosin valoja saa lisää,kun vain haluaa.Hienoon ulkomuotoon se kyllä vaikuttaa ,,, :shock: mutta se siitä.
Perän boorien rasvauksen voi tehdä muulloinkin,ise laitoin kupari rasvaa.
Sitä ei niin vesi syö ja runsaalla kädellä.
Vääntöä mutta ei tehoa,,,,kaksi päällä saa hakea pienempiä vaihteita,,,
Jos pyörässä on kaksi 100 kilosta,niin varmasti saa pientä hakea 8)
Herrasmiespyörä :!: jolla ei tarvitse ajaa salamana paikasta toiseen,VAAN NAUTTIMALLA moottoripyöräilystä :D

Deauville 2001 vihreä
mikkokui

ViestiKirjoittaja Raimo K » Su Joulu 09, 2012 9:24

Pienempiä vaihteita saa tosiaan hakea, jos tiukkaa kiihdytystä tarvitaan - mutta sitä varten vaihdelaatikko on keksitty.
Kolmosella lähtee kyllä hyvin suomalaisissa nopeuksissa. :D
Raimo K

To live is to ride, to ride is to live!
Raimo K

ViestiKirjoittaja wx163ak » Ma Joulu 10, 2012 6:33

Tuli ostettua lehti, kun sattumalta huomasin etukannessa sanan Deauville. Asiallinen artikkeli muuten, mutta olisi kai sitä pyörää voinut koeajaakin eikä olisi haitannut vaikka lisäksi olisi haastateltu villeristiä, joka ajaa myös matka-ajoa :wink:
Kukahan se herrasmies oli, joka osti pyörän? Onko näkynyt näillä sivuilla?

Raimo K:
Pienempiä vaihteita saa tosiaan hakea

NT700:lla ei niinkään usein 8)

mikkokui:
Kyllä valo voisi parempikin olla

Uudemmassa on paremmat valot, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi hyvät

t. Ari
wx163ak
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikki Hiiri » Ti Joulu 25, 2012 10:29

Minulle tullee kyseinen lehti ja juttu tuli luettua. Minulle taas pyörässä on ihan riittävästi tehoja johtuu varmaan ajo tyylistä, itse kun tykkään nautiskelevasta ja rauhallisesta menosta ja 100 km/h alueilla rekoistakin pääsee ohi mielestäni riittävän kevyesti.
Mikki Hiiri

ViestiKirjoittaja Vempel-Ville » Ti Joulu 25, 2012 3:26

Jos teauvillen valot ovat huonot, ette ole huonoja valoja nähneetkään.
Mulla oli loppakorvavolski 6 voltin virroilla. Ja pari MZ ESsää myös 6v. Ja vähän ruosteiset umpiot. Noiden edellä mainittujen valot ei todella kehuja kestäneet. Ne valot lähinnä osoittivat, että ajoneuvo päättyy tähän.
Kyllähän teauvillellä nyt ihan normaaleja tieliikenne nopeuksia rajoitusten mukaan pystyy hyvinkin ajamaan. Jopa vesisateessa, vaikka ei se niin mukavaa olekaan. Ja hyvällä kuivalla kelillä minun omatunto jopa vähän joustaa noiden rajoitustenkin kohdalla. Mulla tosin on valot säädetty oikein.
Vempel-Ville

ViestiKirjoittaja jukka71 » Ti Joulu 25, 2012 5:46

Hyvät joulun jatkot vaan kaikille! :D

Niin tuo juttu koski 650 mallia eikö? Ymmärsin kommenteistanne että 700 olisi vähän ripeämpi tehoiltaan? Mulla 700 ja riittää hyvin melkein aina...
jukka71

ViestiKirjoittaja Mika.H » Ti Joulu 25, 2012 7:00

joo täytyy tyytyä 650 ei joulupukki tuonut uutta deauvillea :wink:
honda st 1300 abs
Mika.H

Re: MP-Maailma 10/2012

ViestiKirjoittaja Jomppe55 » Ke Tammi 16, 2013 3:52

Villemake kirjoitti:Ja perän boorien rasvaushan on itsestäänselvyys kaikissa keppivetoisissa pyörissä takakumin vaihdon yhteydessä. Pitäis varmaan olla liikkessä itse vieressä seuraamassa ko. operaatoita että tulee varmasti tehtyä. :evil: .
Dv 650 -04 punainen, ready to go

Tervehdys napapiirin pohjoispuolelta. Napakka -27 astetta pakkasta, ei tartte vielä Teukkaa herätellä talviunilta.
Tuli kahvipöydässä puheeksi kardaanin rasvaus kaverin kanssa, jolla on myös keppivetoinen mopo, Honda Valkyrie.
Minä en ole koskaan moista toimenpidettä tehnyt, eikä siitä löytynyt merkintää huoltokortistakaan. Pitänee tutkia illalla huoltokirjaa.
Voisitteko hieman valaista, miten toimenpide Teukassa suoritetaan.

Menestystä alkaneelle vuodelle!
Jomppe
Jomppe55

ViestiKirjoittaja evil » To Tammi 17, 2013 10:11

Tuossa jutussa tarkoitetaan sitä, että kun renkaanvaihdon yhteydessä joutuu takapyörän irroittamaan, pitää akselin boorit rasvata ennenkuin pyörä kiinnitetään takaisin.
Luin myös jutun ja 700:n omistajana kyllä voi valojen ja tehon suhteen olla hieman eri mieltä. Ei Villellä edes ohitustilanteesa tarvitse pienempää vaihdetta hakea, kyllä se vitosvaihteellakin lähtee ainakin yksin ajellen.
evil

ViestiKirjoittaja mikkokui » Pe Tammi 18, 2013 8:35

evil kirjoitti:Tuossa jutussa tarkoitetaan sitä, että kun renkaanvaihdon yhteydessä joutuu takapyörän irroittamaan, pitää akselin boorit rasvata ennenkuin pyörä kiinnitetään takaisin.
Luin myös jutun ja 700:n omistajana kyllä voi valojen ja tehon suhteen olla hieman eri mieltä. Ei Villellä edes ohitustilanteesa tarvitse pienempää vaihdetta hakea, kyllä se vitosvaihteellakin lähtee ainakin yksin ajellen.

1 :s asiaan :D ja sitten no 2 : :D .Ja boordeihin runsaasti kupari rasvaa,sitä ainakin itse laitoin :!:
Täytynee nyt "talvihuollon" aikana katsoo paljoko on rasvasta jäljellä,,,, :roll:
Nyt on ville aika raakileena,runko jäljellä,,,,no kone kuitenkin paikoillaan.
Ei vielä kiirusta,,,,viimeistään 18.5.2013 Hymyilevän Motor,,,,,Jyväskylä :!:
mikkokui

ViestiKirjoittaja Villemake » Pe Tammi 18, 2013 8:54

Joo, hitaasti hyvä tulee. Ja remppaaminen ja laittaminenhan on puoli harrastusta... tosin Villen osalta se jäänee väkisellä hieman vähemmälle kuin joillakin toisilla merkeillä :D . Rasvaa vaan reilusti booreihin, saattaa "hallitukselta" tulla sanomista, jos boordeja alkaa töhriä, menee pian tapetit uusix.. :oops: Ajokelejä odotellessa... :lol:
Villemake

ViestiKirjoittaja mikkokui » Pe Tammi 18, 2013 9:12

Villemake kirjoitti:Joo, hitaasti hyvä tulee. Ja remppaaminen ja laittaminenhan on puoli harrastusta... tosin Villen osalta se jäänee väkisellä hieman vähemmälle kuin joillakin toisilla merkeillä :D . Rasvaa vaan reilusti booreihin, saattaa "hallitukselta" tulla sanomista, jos boordeja alkaa töhriä, menee pian tapetit uusix.. :oops: Ajokelejä odotellessa... :lol:

Olohuoneessa tapetit olleet 18 v :!: pitääkö ne jo "vaihtaa",,
Rempaa,laittaa,puunaa, puhdistaa,vahata,,,,,ja niin mukavaa,nyt talvella :wink:
mikkokui

ViestiKirjoittaja Villemake » Pe Tammi 18, 2013 9:46

Meillä ollut tapetit vasta 12 vuotta, mutta pitäis jo vaihtaa :( . (Ei minusta mitään vikaa :!: ). Mutta Ville ollut (vasta)heinäkuusta 2010 lähtien enkä aio luopua ihan vähään aikaan. Todella tyytyväinen olen ollut, kulkee vähällä ja on rento matkapeli tällaiselle melkein viiskymppiselle... :P P.S Kahta en vaihda: ketjuja ja rattaita... :D Herrasmiespyörä jos mikä, vai mitä? :P :!:

Dv 650 RTG -04 pun. 46 th. km
Villemake

Seuraava

Paluu Yleistä keskustelua